تسلا و استخدام یکی دیگر از متخصصین توسعه چیپست های اپل

تسلا و استخدام یکی دیگر از متخصصین توسعه چیپست های اپل

رابطه و رقابت شرکت های تسلا و اپل به گونه ای پیش می رود که می توان آن را به بازی شطرنج تشبیه نمود. مدت هاست که دو کمپانی یاد شده با هم اختلافاتی دارند و در پی کسب نیروی متخصص همدیگر هستند. حال به نظر می رسد در این بازی شطرنج، شرکت تحت تملک و مدیریت ایلان ماسک حرکت رو به جلوی دیگری در برابر حریف ساکن کوپرتینوی خود داشته است.

چند هفته پیش، تسلا آقای «جیم کلر» (Jim Keller) که سابقه کار برای انویدیا و اپل در کارنامه اش دیده می شد را به استخدام خود درآورد و جایگاه مهندس ارشد بخش سخت افزاری «Autopilot» را به او اعطا نمود.

به گزارش 9To5Mac، اکنون «Peter Bannon»، شخص دیگری است که از سوی تسلا استخدام شده. جالب اینجاست که در سال های گذشتهKeller وBannon در توسعه چیپ برای اپل همکاری کرده اند.

نقش موثر این دو شخصیت در توسعه چیپست های A4 و A5 که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ در آیفون و آیپد ها مورد استفاده قرار گرفت، غیر قابل انکار است. آقای کلر در سال ۲۰۱۲ اپل را به مقصد AMD ترک کرد تا در توسعه پردازنده های سری Zen این شرکت را یاری رساند ولیBannon در اپل باقی ماند تا اینکه اکنون خبر می رسد به شرکت تسلا پیوسته است.

آقایBannon چندین پتنت مرتبط با پردازنده ها را ثبت نموده و اکنون آخرین نخبه ای به شمار می رود که تسلا از اپل به خود جذب کرده است. اما جدا از جدالی که در میان اپل و تسلا برای جذب نخبه ها پیش آمده، سوالی دیگر را نیز باید در نظر گرفت: آیا تسلا در پی توسعه پردازنده خانگی خودش است؟

شاید در نگاه اول این موضوع چندان محتمل به نظر نرسد که یک خودروساز نیازی به توسعه یک چیپست و پردازنده از پایه داشته باشد اما تا کنون چند متخصص در این زمینه را به استخدام خود درآورده که این احتمال را پر رنگ تر از هر زمان دیگری می کند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *