ترک کارمندان پروژه اتومبیل خودران گوگل؛ نتیجه دریافت حقوق بیش از حد معمول

ترک کارمندان پروژه اتومبیل خودران گوگل؛ نتیجه دریافت حقوق بیش از حد معمول

گوگل تاکنون مبالغ هنگفتی را صرف پروژه اتومبیل خودرانش کرده که هم اکنون در قالب کمپانی جدید Waymo مشغول به کار است. بسیاری از پول های مورد اشاره به مهندسان و کارمندان اختصاص یافته تا آن ها را راضی نگه دارد و در نتیجه احتمالاً به کمپانی های رقیب ملحق نشوند.

در گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده، کارکنان پیشین پروژه اتومبیل خودران «از یک سیستم دریافت پاداش غیر معمول بهره می بردند» که بر اساس آن حقوق و مزایای دریافتی کارکنان متناسب با پیشرفت پروژه مورد اشاره چندین برابر می شد. پرداختی ها با وجود اینکهWaymo سال ها تا سوددهی فاصله داشت در زمان رسیدن به نقاط عطفی در پیشرفت اتومبیل خودران روی هم انباشته می شد.

با وجود آنکه پاداش های کلان پرداخت برای مدتی توانست کارکنان شرکت را حفظ کند ولی اخیراً مشاهده شده برخی از آنها به درجه ای از امنیت مالی رسیده اند که تمایل دارند گوگل را ترک کنند.

ترک کارمندان پروژه اتومبیل خودران گوگل؛ نتیجه دریافت حقوق بیش از حد معمول

به عنوان مثال می توان بهChris Urmson مدیر ارشد فناوری شرکت اشاره کرد که با همکاری یکی از کارمندان سابق تسلا توانست استارتاپی را برای توسعه کامیون های خودران تأسیس کند و یاBryan Salesky که با همکاری سرپرست پیشین تحقیقات خودران اوبر استارتاپ هوش مصنوعی Argo AI را بنا نهاد و موفق به جذب سرمایه 1 میلیارد دلاری فورد شد.

گفتنی است آلفابت در سال 2015 مبلغ 3.5 میلیارد دلار را با سرمایه گذاری روی پروژه هایی نظیر اتومبیل خودران از دست داد و همچنین 1 میلیارد دلار دیگر را نیز تنها در سه ماهه پایانی سال 2016 به این چنین پروژه هایی اختصاص داده است.

فضای اتومبیل های خودران در حال حاضر بسیار رقابتی بوده که در آن مهندسان با سابقه و خودروسازهای مطرحی فعالیت دارند اما به نظر می رسد گوگل کمی جلوتر از رقیبانش است. مسلماً فناوری خودران یکی از بهترین وقایع این صنعت است اما مشخص نیست که آیا در نهایت منجر به سوددهی بالا خواهد شد یا خیر.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *