تجسمی از آینده، معرفی کانسپت Sedric توسط گروه فولکس‌واگن

تجسمی از آینده، معرفی کانسپت Sedric توسط گروه فولکس‌واگن

گروه فولکس‌واگن در نمایشگاه ژنو کانسپت آینده‌نگری بنام Sedric را رونمایی کرده است. این کانسپت عجیب، در سطح 5 تکنولوژی خودران قرار دارد و نام آن نیز از ابتدای کلمات Self DRIving Car به معنی خودروی خودران مشتق شده است. کانسپت سدریک نشانگر چشم‌اندازی از آیندهٔ گروه فولکس‌واگن است که در آن به وجود یک انسان جهت راندن خودروها نیازی نیست.

volkswagen-sedric_concept-2017-1024-01

فولکس‌واگن برنامه‌های فراوانی برای آیندهٔ خود دارد که یکی از آن‌ها اصطلاحاً «استراتژی با همدیگر 2025» نام دارد و سدریک اولین کانسپت از این استراتژی است. همان‌طور که گفته شد این کانسپت از سطح 5 رانندگی خودکار برخوردار است که بالاترین سطح تکنولوژی خودران حال حاضر محسوب می‌شود. سدریک در مرکز آیندهٔ فولکس‌واگن در پوتسدام و با همکاری مرکز تحقیقات گروه فولکس‌واگن در ولفسبورگ توسعه یافته و ساخته شده است.

volkswagen-sedric_concept-2017-1024-03

این کانسپت خودرویی تمام برقی و کاملاً خودران است که به‌طور مستقل می‌تواند تمامی وظایف رانندگی را بدون نیاز به هیچ راننده‌ای انجام دهد؛ اما این تنها قابلیت سدریک نیست بلکه در این ماشین هیچ انسانی هرگز قادر به هدایت وسیله نخواهد بود زیرا در آن پدال و غربیلک فرمان وجود ندارد. البته این کانسپت توسط گروه فولکس‌واگن معرفی شده است و بنابراین سدریک اولین خودرویی است که تحت برند گروه فولکس‌واگن معرفی شده است و نه یک برند از برندهای این گروه خودروسازی معظم. همچنین در آینده‌ای نزدیک نیز کانسپت‌های دیگری هم توسط برند گروه فولکس‌واگن معرفی خواهد شد.

volkswagen-sedric_concept-2017-1024-04

volkswagen-sedric_concept-2017-1024-05

volkswagen-sedric_concept-2017-1024-06

volkswagen-sedric_concept-2017-1024-07

یکی از ویژگی‌های برجستهٔ این کانسپت وجود دکمه‌ای درون آن است که با فشردن آن، خودرو به‌صورت کاملاً خودکار به سمت مقصد موردنظر رانندگی خواهد کرد. علاوه بر این، شیشهٔ جلوی خودرو نیز درواقع یک صفحه‌نمایش OLED بزرگ است که از نوع واقعیت افزوده بوده و به‌عنوان مرکز ارتباطی و سرگرمی انجام‌وظیفه می‌کند. این نمایشگر تمامی اطلاعات سفر را برای سرنشینان ارائه می‌کند. این در حالی است که سرنشینان می‌توانند حتی چشم‌های خود را بسته و به‌راحتی استراحت کنند.

volkswagen-sedric_concept-2017-1024-08

اما فولکس‌واگن گفته است که سدریک بیش از تنها یک وسیلهٔ نقلیه است چراکه سرنشینان قادر به صحبت کردن با آن در مورد مقصد خود، راه رسیدن به آنجا، زمان رانندگی، وضعیت ترافیک و… هستند و سدریک همانند یک دستیار شخصی برای آن‌ها عمل می‌کند. ترکیب 2+2 چیدمان صندلی‌ها نیز موجب می‌شود که سدریک بیشتر به‌عنوان یک سالن احساس شود تا یک خودرو.

volkswagen-sedric_concept-2

در طول مراسم رونمایی از این کانسپت، فولکس‌واگن تأیید نمود که قصد دارد تا سال 2025 در حدود 30 خودروی تمام الکتریکی را معرفی کند درحالی‌که چند میلیارد یورو نیز در توسعهٔ فناوری‌های رانندگی خودکار سرمای گذاری خواهد کرد. به‌منظور رسیدن به این هدف، متخصصانی از 37 مرکز برجسته و آزمایشگاه‌های دیجیتال در سراسر جهان بر روی این پروژه کار خواهند کرد.

volkswagen-sedric_concept-2017-1024-02

پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو 2017 در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *