تجربه رانندگی با پژو 3008 جدید 2016

تجربه رانندگی با پژو 3008 جدید 2016

این روزها تقریباً هر خودروسازی در سبد محصولات خود مدل‌های کراس اوور و شاسی‌بلند را نیز ارائه می‌کند و همگی از یک فرمول افزایش ارتفاع خودرو و بدنه‌ی حجیم پیروی می‌کنند.

Peugeot 3008 2016

اما پژو 3008 متفاوت است. در سال 2009 این خودرو بیشتر از اینکه یک شاسی‌بلند باشد یک MPV پنج‌نفره بود. کراس اوورها هنوز هم در مراحل اولیه‌ی بلوغ خود هستند و مدل‌هایی چون سئات آتکا و رنو کجار به تازگی حیات خود را شروع کرده‌اند.

Peugeot 3008 2016

حدود 8 سال بعد 3008 در کل تغییر کرد؛ بنابراین پژو روی شاسی‌بلند بودن این خودرو تأکید داشته و تلاش دارد تا آن را از مدل اولیه جدا کند. ما در زمانی مناسب این خودرو را آزمایش کرده‌ایم و آنچه را که از این خودرو فهمیده‌ایم را با شما در میان می‌گذاریم.

Peugeot 3008 2016

پژو 3008 قطعاً ظاهر متفاوتی دارد. سرطراح پژو Gilles Vidal با تراش دادن خودروی جدید کار را شروع کرده و داخل کابین هم سعی شده تا شاهد طرحی با استفاده‌ی آسان و شیک باشیم.

Peugeot 3008 2016

این خودرو معرفی کننده‌ی نسل دوم داشبورد i-Cockpit پژو نیز هست. 3008 از غربیلک فرمان کوچک و آشنایی استفاده می‌کند. نشان‌دهنده‌ها درست در دید راننده قرار دارند و همین امر باعث شده تا ایمنی خودرو نسبت به 308 بهبود یابد. صفحه دیجیتال استاندارد خودرو نیز قابل سفارشی‌سازی است و می‌تواند همه‌چیز از سرعت گرفته تا سیستم ناوبری و مدیا و اطلاعات سفر را نشان دهد.

Peugeot 3008 2016

سیستم اطلاعات سرگرمی 3008 کاملاً بازنگری شده و صفحه‌نمایش لمسی قرض گرفته شده از 308 با ردیفی از دکمه‌هایی به سبک پیانو تکمیل شده که اجازه‌ی دسترسی آسان‌تر به کنترل‌های تهویه و منوی تلفن را می‌دهد. صفحه‌نمایش پاسخگوتر بوده و گرافیک باکیفیت‌تری دارد و در آن به‌صورت استاندارد سیستم اپل کارپلی و MirrorLink جای داده شده است. کیفیت دیگر نقاط کابین عالی است. کابین 3008 بسیار خوش ساخت بوده و سئات آتکا را به یاد می‌آورد. در مقام مقایسه با این خودرو کابین قشقایی ارزان‌قیمت احساس می‌شود. توزیع مواد تشکیل‌دهنده‌ی کابین نیز به خوبی صورت گرفته و پلاستیک‌های نرم در بالای داشبورد بکار رفته و مواد سخت‌تر بخش پایینی را تشکیل داده‌اند.

Peugeot 3008 2016

فضای زیادی در بخش عقبی برای نشستن افراد بالغ وجود دارد. این خودرو طویل‌تر از قشقایی بوده و فضای پای زیادی دارد. محفظه بار 520 لیتری آن نیز در برابر فضای 430 لیتری نیسان نشان از برتری مطلق پژو دارد.

Peugeot 3008 2016

اما اگرچه استایل و کاربردی بودن یک خودرو فاکتورهایی کلیدی برای اکثر خریداران است اما سواری خودرو نیز به همان اندازه مهم جلوه می‌کند. افرادی که آتکای جدید را رانده‌اند ادعا می‌کنند از نظر دینامیکی این خودرو سرآمد کلاس است. البته با راندن 3008 نیز همین افراد پژو را خودروی هیجان‌انگیز و توانا خواهند یافت.

Peugeot 3008 2016

3008 در شهر فرز و چابک بوده و غربیلک فرمان شیک و کوچک آن به همراه شعاع گردش تنگ باعث می‌شوند تا مانور دادن با این کراس اوور راحت‌تر شود. شیشه‌ی عقب کوچک باعث می‌شود تا دید مختل شود اما تنها مدل پایه‌ی اکتیو فاقد دوربین پشتی است بنابراین خریداران کمتری با این مشکل مواجه خواهند بود.

Peugeot 3008 2016

سواری خودرو نیز گیرا است. ناهمواری‌ها در سرعت‌های پایین به خوبی جذب می‌شوند. در اتوبان‌ها و سرعت 110 کیلومتر در ساعت این خودرو به خوبی به مسیر خود ادامه می‌دهد و پیشرانه‌ی قدرتمند بنزینی خودرو مشکلی با حرکت سریع ندارد. این مدل گشتاور زیادی ندارد هرچند انتظار داریم که مدل دیزلی بهتر عمل کند.

Peugeot 3008 2016

Peugeot 3008 2016

Peugeot 3008 2016

Peugeot 3008 2016

Peugeot 3008 2016

Peugeot 3008 2016

Peugeot 3008 2016

در تبدیل وضعیت از یک MPV به SUV، مطلوبیت پژو 3008 دو برابر شده است اما از برخی از جنبه‌های کاربردی بودن و تطبیق‌پذیری آن کاسته شده است. این خودروی به خوبی ساخته شده و طراحی شیک، خلاق و زیبایی چه در داخل و چه در بیرون دارد. تجربه‌ی سواری خودرو نیز مناسب و خواستنی است. پیش‌بینی می‌کنیم که با استفاده از پیشرانه‌ی دیزلی این خودرو بتواند نظرات مثبت بیشتری را به خود جلب کند. پژو با این شاسی‌بلند میدسایز بسیاری از رقبای خود را پشت سر می‌گذارد.

Peugeot 3008 2016

Peugeot 3008 2016

Peugeot 3008 2016

مشخصات پژو 3008 1.6 THP 165 EAT6 Allure

قیمت: 26395 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 1.6 لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: 163 اسب بخار/240 نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.9 ثانیه
حداکثر سرعت: 206 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *