ب ام و خودرو هوشمند iNext را در چین عرضه می کند

ب ام و خودرو هوشمند iNext را در چین عرضه می کند

در چند سال اخیر شاهد آزمایشات و عرضه خودروهای هوشمند از کمپانی های معتبر خودروسازی بودیم، این روند تا جایی پیش رفت که کمپانی ب ام و با عرضه سه خودروی مفهومی و هوشمند توجه رسانه های خودرویی را به خود جلب کرد.

این سه خودروی هوشمند شامل مینی، رولزرویس و ب ام و بودند که امسال به جهانیان معرفی شدند. حال در این خبر به بررسی حضور مدیرعامل ب ام و در کنفرانس رباتیک و هوش مصنوعی شنژن چین می پردازیم.

BMW-Vision-Next-100-front-970-80

بی ام و قصد عرضه مدل کاملا هوشمند iNext را برای بازار چین، اروپا و آمریکا به طور همزمان دارد.

در این کنفرانس آقای ماکسیمیلیان دوملینگ Maximilian Doemling مدیرعامل گروه ب ام و در مورد آینده خودروهای هوشمند این کمپانی عنوان کرد که اگر شما انتظار دارید با فشردن یک دکمه خودرو به راه بیافتد و در حالی که در بزرگراه در حال حرکت هستید با گوشی هوشمند خود به بازی بپردازید یا در مورد جلسه مهم خود برنامه ریزی کنید باید تا سال 2021 صبر کنید.

4524510_355

اصلا تعجب آور نیست که ب ام و عرضه مدل هوشمند iNext را از چین آغاز کند، زیرا سرمایه داران و مشتریان چینی بسیار به خودروهای هوشمند و خودران روی خوش نشان داده اند.

کشوری که بیشترین آمار خرید خودرو را در جهان بنام خود کرده است. حتی خریداران خودرو در چین به خرید خودروی لوکس تر مانند مرسدس بنز و ب ام و روی آورده اند و بازار خودروهای لوکس در این کشور پررونق تر خواهد شد.

به دنبال آلودگی هوای بسیار زیاد در کلان شهرهای چین، خرید خودرهای الکتریکی نیز در این کشور پر جمعیت افزایش یافته است و می توان از چین به عنوان بزرگ ترین بازار خودروهای الکتریکی یاد کرد.

حتی مدیرعامل تسلا موتورز نیز نوید ساخت کارخانه ای در چین را داده است تا هزینه های حمل و نقل و تامین قطعات کاهش یابد. در این کارخانه ها خودروی مدل 3 و مدل S تولید خواهند شد که بیشترین طرفدار را بین مشتریان چینی دارند.

bmw-autonomous-car

در چند سال آینده شاهد رقابت کمپانی های بزرگی مانند ب ام و، تسلا و حتی گوگل بر سر بازار پررونق چین خواهیم بود.

پیش بینی می شود ب ام و با حضور در بازار چین رقابت بسیار دشواری را تجربه کند، زیرا مشتریان چینی تجربه استفاده از خودروهای خودران و لوکس را دارند و تقریبا ب ام و با مشتریانی حرفه ای مواجه است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *