بهشت مرسدس بنز های کلاسیک؛ رستاخیز به سبک برابوس [تماشا کنید]

بهشت مرسدس بنز های کلاسیک؛ رستاخیز به سبک برابوس [تماشا کنید]

برابوس در سال 1977 تاسیس شد و از همان آغاز به صورت تخصصی به تیونینگ محصولات مرسدس بنز، اسمارت و می باخ مشغول بود.

حال بعد از گذشت 39 سال از تاسیس برابوس، این کمپانی به بازسازی خودروهای کلاسیک مرسدس بنز مشغول شده که نمونه هایی بسیار ناب و با ارزش را در نمایشگاه تکنو کلاسیک 2016 به نمایش گذاشت که حاصل تلاش 4000 ساعته متخصصان و کارشناسان این کمپانی است.

بهشت مرسدس بنز های کلاسیک؛ رستاخیز به سبک برابوس [تماشا کنید]

خودروهای بازسازی شده توسط برابوس شامل دو نمونه SL گالوینگ و رودستر، دو نمونه 280 SL رودستر (پاگوندا)، دو نمونه 280 SE 3.5 کابریولت، و یک مرسدس بنز 600 پولمن مدل 1967 بودند که بصورت کاملا دقیق و با سلیقه بازسازی شده اند.

البته تماشای خودروهای تیونینگ شده ی برابوس به اندازه کافی جالب خواهد بود، چه برسد به تماشای خودروهای کلاسیک بازسازی شده ی این کمپانی.

بهشت مرسدس بنز های کلاسیک؛ رستاخیز به سبک برابوس [تماشا کنید]

برابوس در سال 2014 دپارتمان خودروهای کلاسیک را راه اندازی کرد که مساحتی به اندازه 2000 متر مربع را شامل می شد و برای محصولات خود گارانتی 2 ساله را نیز در نظر گرفته است.

همه خودروهایی که توسط برابوس در نمایشگاه تکنو کلاسیک به نمایشگاه گذاشته شده بود براساس اطلاعات فنی آرشیو شده کمپانی مرسدس بنز بازسازی شده اند و از ارزش بالایی برخوردار هستند.

حال به معرفی دو نمونه از خودروهای عرضه شده در غرفه برابوس در نمایشگاه تکنو کلاسیک می پردازیم:

مرسدس بنز 600 پولمن 1967

مرسدس در سال 1963 یک لیموزین تمام عیار به بازار خودروهای لوکس معرفی کرد که به نام 600 پولمن معروف شد. مرسدس با عرضه این خودرو قصد رقابت با کادیلاک فلیت وود 75 ، لینکلن کانتیننتال لهمن پترسون، کرایسلر امپریال، رولزرویس و بنتلی را داشت.

بهشت مرسدس بنز های کلاسیک؛ رستاخیز به سبک برابوس [تماشا کنید]

این خودرو دارای موتور هشت سیلندر خورجینی 6.3 لیتری است که توان تولید 250 اسب بخار را دارد. این مرسدس لوکس از گیربکس 4 سرعته اتوماتیک بهره می برد که رانندگی با آن را لذت بخش تر می کند.

بهشت مرسدس بنز های کلاسیک؛ رستاخیز به سبک برابوس [تماشا کنید]

این خودرو مورد توجه افراد مشهور زیادی قرار گرفت مانند الیزابت تیلور، جان لنون، جک نیکلسون، الویس پریسلی، جی لنو (کلکسیونر مشهور خودروهای کلاسیک)و جرمی کلارکسون.

البته سیاست مداران و حاکمان زیادی نیز نمونه های اختصاصی ای از این خودرو را سفارش دادند مانند صدام حسین، کیم ایل سونگ (رهبر سابق کره شمالی)، مائو (رهبر کومونیست چین) و شاه سابق ایران که چندین دستگاه از این سوپر لوکس مرسدس بنز را در اختیار داشته است.

بهشت مرسدس بنز های کلاسیک؛ رستاخیز به سبک برابوس [تماشا کنید]

مرسدس تولید این اشراف زاده آلمانی را تا سال 1981 ادامه داد و تعداد 2677 دستگاه از آن را تولید کرد. حال کمپانی برابوس یک نمونه بسیار زیبا به رنگ مشکی را مورد بازسازی قرار داده و برای فروش در نمایشگاه تکنو کلاسیک به نمایش گذاشته است.

بهشت مرسدس بنز های کلاسیک؛ رستاخیز به سبک برابوس [تماشا کنید]

مرسدس بنز 280 SL رودستر

مرسدس در تاریخ تولید خود دارای محصولات منحصربه فردی است که هیج گاه جای آنها با محصولات مدرن پر نمی شود، مرسدس 280 SL نیز از همین نمونه هاست که طرفداران بیشماری بین عاشقان خودروهای کلاسیک دارد.

بهشت مرسدس بنز های کلاسیک؛ رستاخیز به سبک برابوس [تماشا کنید]

مرسدس در نمایشگاه خودرو ژنو در سال 1963 مدل 280 SL را معرفی کرد که جایگزینی مناسب برای مدل افسانه ای 300 SL بود. این خودرو دارای موتور 6 سیلندر خطی به حجم های 2.3 ، 2.5 و 2.8 لیتری بود.

بهشت مرسدس بنز های کلاسیک؛ رستاخیز به سبک برابوس [تماشا کنید]

نکته جالب در مورد این خودرو این است که نمونه هایی که دارای سقف فلزی هستند به پاگودا معروف هستند و نمونه هایی که دارای سقف جمع شونده پارچه ای هستند به پاگوندا معروف هستند.

بهشت مرسدس بنز های کلاسیک؛ رستاخیز به سبک برابوس [تماشا کنید]

تولید این خودروی موفق تا سال 1971 ادامه داشت که تعداد 48912 دستگاه از این خودرو خط تولید کارخانه را ترک کرد. این خودرو توانست به موفقیت های بالایی در بازار خودروهای اسپرت و کوپه دست یابد. حتی نمونه های کلاسیک 280 SL نیز در حال حاضر دارای قیمت های بالایی هستند.

بهشت مرسدس بنز های کلاسیک؛ رستاخیز به سبک برابوس [تماشا کنید]

برابوس نیز همانند AMG به صورت سفارسی به تقویت خودروهای کلاسیک می پردازد و در مواردی پیشرانه های قدیمی و نسبتا ضعیف این خودرو ها را با نمونه های جدیدتر و کارآمد تر تعویض می نماید.

هرچند چنین حرکتی بعضا به ارزش کلاسیک خودرو آسیب می زند، اما لذت بردن از قدرت و سرعت پشت فرمان یک خودرو کلاسیک، احساسی غیر قابل توصیف است که برای برخی افراد به ویژگی های کلاسیک خودرو اولویت دارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *