بهترین خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه ژنو 2017

بهترین خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه ژنو 2017

در نمایشگاه ژنو امسال اکثر شرکت‌های خودروسازی دنیا جدیدترین محصولات خود را به نمایش درآوردند و نمایشگاه میعادگاه اسب بخار و طراحی‌های دیوانه‌وار بود. در ژنو امسال تعدادی خودروهای واقعاً جذاب رونمایی شدند که آن‌را به یکی از شلوغ‌ترین نمایشگاه‌هایی تبدیل کرده که تاکنون برگزار شده است؛ بنابراین قصد داریم در این مطلب 15 رونمایی برتر نمایشگاه ژنو 2017 را معرفی کنیم.

آئودی RS5

audi-rs5-coupe-671x411

لیست را با آئودی RS5 جدید آغاز می‌کنیم که کاملاً از نو طراحی شده است. در نسل جدید این کوپهٔ اسپرت آلمانی پیشرانهٔ V8 قبلی با یک نمونهٔ 2.9 لیتری V6 توئین توربو جایگزین شده است اما با 450 اسب بخار قدرت مطمئنیم که رانندگان از کوچک شدن پیشرانه شکایتی نخواهند داشت. نیروی این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند و RS5 را در 3.9 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

فورد فی‌یستا ST

2018-ford-fiesta-st-live-03

اما هرکسی توانایی مالی خرید یک آئودی را ندارد و برای چنین افرادی فورد فی‌یستا ST جدید در ژنو ارائه شده است. نسل جدید این هاچ‌بک ساب‌کامپکت اسپرت مجهز به یک موتور 1.5 لیتری سه سیلندر جدید است که 200 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای رانندگی با فی‌یستا ST نمی‌توانیم صبر کنیم!

فولکس‌واگن آرتئون

volkswagen-arteon-679x453

جایگزین سدان کوپهٔ CC با نام آرتئون توسط فولکس‌واگن در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. یک خودروی مغرور که در عقب دارای فرمی فست‌بک بوده و با فناوری‌های نوین فراوان و طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌ها ارائه خواهد شد. آرتئون تا پایان امسال به بازار عرضه خواهد شد.

رنجروور ولار

2018-land-rover-range-rover

لندروور برای معرفی SUV جدید خود با نام رنجروور ولار نمایشگاه ژنو را انتخاب نموده است. این خودرو یک SUV لوکس هوشمندانه با استایلی کوپه مانند و عالی است که به فناوری‌های فراوانی مجهز شده است. ولار که خودرویی کاربردی و مقرون‌به‌صرفه است، در داخل از صفحه آمپر دیجیتال و دو صفحه‌نمایش 10 اینچی بر روی داشبورد سود می‌برد. قیمت پایهٔ این SUV کوپه حدود 51 هزار دلار است.

پژو Instinct کانسپت

peugeot-instnict-concept-fr

این کانسپت نظر ما را در مورد گروه PSA عوض کرد. گروهی که قصد دارد در آینده‌ای نزدیک پس از سال‌ها به ایالات‌متحده بازگردد. کانسپت Instinct یک شوتینگ بریک زیبا با قوای محرکهٔ هیبریدی با خروجی 300 اسب بخار قدرت و سیستم رانندگی تماماً خودران است. طراحی این خودرو با چراغ‌های جلوی LED و جلوپنجرهٔ پرشده، مسحورکننده است. همچنین در آن ستون B وجود نداشته و چهار در خودرو که به‌صورت موسوم به خودکشی باز می‌شوند، فضایی گسترده را ارائه می‌کنند.

هوندا سیویک تایپ R

2017-honda-civic-type-r-fro

هوندا سیویک تایپ R یک خودروی کامپکت اسپرت است که درنهایت راه خود را به شمال آمریکا نیز باز کرد. این ماشین مجهز به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو است که 310 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی نیز به‌صورت استاندارد این نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

بنتلی EXP12 Speed 6E کانسپت

bentley-exp12-speed-6e-conc

این کانسپت پرزرق‌وبرق یکی از شگفتی‌های واقعی ژنو 2017 بود. EXP12 Speed 6E در وهلهٔ اول پیش‌نمایشی از برخی عناصر طراحی نسل آیندهٔ کانتیننتال است که قرار است تا پایان سال جاری معرفی گردد؛ و دوم یک ابزار تحقیقاتی برای ارزیابی نظر خریداران بنتلی در مورد ساخت یک خودروی الکتریکی توسط این شرکت است. مأموریت کانسپت EXP12 Speed 6E این است که ثابت کند یک خودروی الکتریکی هم می‌تواند لوکس و زیبا باشد.

ولوو XC60

2018-volvo-xc60-t5

نسل جدید ولوو XC60 که در نمایشگاه ژنو معرفی شد را می‌توان یک بچه XC90 دانست چراکه ولوو همان زبان طراحی را در مقیاسی کوچک‌تر ارائه کرده است. البته در ابتدا دراین‌باره شک داشتیم اما رونمایی از XC60 جدید نشان داد که این ایده کاملاً مناسب است. بااین‌حال هرچند XC60 جدید فاقد ظرافت‌های طراحی XC90 است اما نمای اسپرتی دارد که خریداران جوان را به خود جذب می‌کند. لیست موتورهای این کراس‌اوور هم شامل یک چهار سیلندر توربو در مدل T5، یک چهار سیلندر سوپر-توربوشارژ در مدل T6 و یک نمونهٔ پلاگین‌هیبریدی با نام T8 می‌شود.

آلپاین A110

alpine-a110-front-three-qua

پس از مدت‌ها انتظار برای معرفی خودرو اسپرت موتور وسط و ارزان‌قیمت رنو-نیسان، سرانجام این ماشین در نمایشگاه ژنو 2017 رونمایی شد و رسماً برند آلپاین را احیاء کرد. پیشرانهٔ A110 از نوع 1.8 لیتری چهار سیلندر توربو است که در پشت کابین نصب شده و نیروی خود را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. قدرت 250 اسب بخاری این موتور در کنار وزن حدود یک تنی A110، نسبت قدرت به وزن فوق‌العاده‌ای را پدید آورده و موجب ارائهٔ عملکرد چشمگیری می‌شود.

پورشه پانامرا اسپرت توریزمو

2018-porsche-panamera-sport

مطمئناً کسی از پورشه انتظار ساخت یک استیشن را ندارد اما قطعاً همه از اینکه پورشه چنین کاری انجام داده است خوشحال خواهند شد چراکه این شرکت آلمانی در نمایشگاه ژنو پانامرا اسپرت توریزمو را معرفی کرد که هرچند پورشه هرگز آن‌را یک استیشن نمی‌نامد و به جهت ترفندهای بازاریابی و جذب مشتری نام اسپرت توریزمو را بر آن نهاده است اما مسلماً این یک خودروی استیشن است. بااین‌حال پانامرا اسپرت توریزمو از طراحی بسیار زیبایی برخوردار است و نسبت به نسخهٔ فست‌بک پانامرا نیز فضای بیشتری ارائه می‌کند.

لامبورگینی اوراکان پرفورمانته

lamborghini-huracan-perform

یکی از برترین خودروهایی که در انبوه خودروهای نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شد، لامبورگینی اوراکان پرفورمانته بود. این سوپراسپرت حدود 40 کیلوگرم سبک‌تر از نسخهٔ استاندارد اوراکان است درحالی‌که قدرت بیشتری هم دارد و بدین‌وسیله توانست رکورد سریع‌ترین خودروی پیست نوربرگ‌رینگ را بنام خود ثبت کند. اوراکان پرفورمانته در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد.

مرسدس-آام‌گ GT کانسپت

mercedes-amg-gt-concept-fro

یکی از سه کانسپت حاضر در لیست ما، مرسدس-آام‌گ GT سدان کانسپت است که مجهز به قوای محرکهٔ هیبریدی بوده و نهایتاً با پورشه پانامرا به رقابت خواهد پرداخت. این کانسپت با استفاده از ترکیبی منحصربه‌فرد از یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو بنزینی، یک موتور الکتریکی عملکرد بالا و یک پکیج باطری قدرتمند و درعین‌حال سبک، مجموعاً 805 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

فراری 812 سوپرفست

ferrari-812-superfast

شاید برخی نام این خودرو را دوست نداشته باشند اما فراری 812 سوپرفست در طول نمایشگاه ژنو 2017 خودروی موردعلاقهٔ انبوهی از جمعیت بود. سازندهٔ ایتالیایی می‌گوید این موشک V12 قدرتمندترین و سریع‌ترین خودروی تولید سری در تاریخ فراری محسوب می‌شود.

پاگانی هوآیرا رودستر

img_2633-679x453

می‌توان پاگانی هوآیرا رودستر را یکی از زیباترین خودروهای نمایشگاه ژنو امسال دانست. خودرویی که مدت‌زمان زیادی منتظر آن بودیم و در حال حاضر نشان داد که این انتظار طولانی ارزشش را داشته است چراکه این هایپرکاری فوق‌العاده زیبا و البته سریع است.

مک‌لارن 720S

mclaren-720s-21

تاج برترین خودروی نمایشگاه ژنو 2017 مطلقاً بر سر مک‌لارن 720S قرار می‌گیرد. این سوپراسپرتی کاملاً جدید است که طراحی خیره‌کننده‌ای دارد. همه‌چیز در 720S بر طراحی آئرودینامیک تمرکز دارد. نام 720 نیز بدین معنا است که پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو این سوپراسپرت، 720 اسب بخار قدرت دارد.

منبع: AutoGuide & MotorTrend

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *