بررسی و تست فنی مرسدس بنز E350

بررسی و تست فنی مرسدس بنز E350

همواره وقتی صحبت از اتومبیل های لوکس و قدرتمند در میان است حتما جایی برای ستاره آلمانی یعنی مرسدس بنز وجود دارد.شرکتی که همواره تعهد بر تولید محصولات با دوام و با کیفیت با تنوع و طراحی مثال زدنی را دارد. در بین این تولیدات E کلاس یکی از پر فروش ترین کلاس های مرسدس بنز در طی حضور 6 دهه خود بوده است . این سری به دلیل دوام و پایداری بسیار بالا پس از کارکرد طولانی همواره دارای طرفداران بسیاری است. حال مرسدس بنز نسل نو E کلاس یعنی E350 را معرفی کرده است و به لطف همکاری یکی از دوستان بر آن شدیم تا ملاقاتی کوتاه با این زیبای اشتوتگارتی داشته باشیم.

Mercedes Benz E350 AMG 2011
Mercedes Benz E350 AMG 2011

در اولین نگاه به این مدل , طرح کشیده دماغه خودرو حس متفاوت تری را به ما القا می کند اما هنوز هم افکار سنتی مرسدس بنز در طراحی این خودرو که با نسل مدرن آمیخته شده است پدیدار است. از تغییرات عمده شکل و شمایل ظاهری این نسل با نسل قدیم خودرو می توان به طرح چراغ های جلو و عقب و استایل بدنه و هم چنین کشیده تر شدن و داشتن ارتفاع پایین تر به زمین را نام برد.

Mercedes Benz E350 AMG 2011
Mercedes Benz E350 AMG 2011

پس باز کردن در ابتدا شاهد لوگو شرکت بنز در رکاب های جانبی و هم چنین کفپوش های شرکت AMG هستیم. بعد از ورود به اتاق با فضایی کاملا جدید که توسط شرکت فرانسوی Faurecia به خوبی طراحی و ساخته شده است رو به رو می شویم. صندلی های این مدل نسبت به سری قبل اسپرت تر بوده و بهتر بدن را د ر خود می گیرند تا در مانور های ناگهانی تعادل بدن را بر هم نزنند. صندلی های عقب هم دارای فضای پای مناسب و راحت برای افراد متفاوت است . در قسمت نورپردازی باز هم مرسدس بنز شاهکار دیگری را خلق کرده و فضایی کاملا آرام برای سرنشینان خلق کرده است به خصوص به همراه سیستم تهویه هوای جدید شرکت مرسدس بنز که توسط ایالات متحده آمریکا ساخته شده است و بر روی مدل های کانورتبیل (سقف متحرک) مستقر است اما ما در این مدل سدان شاهد این سیستم هوشمند هستیم .این سیستم که از 3 لایه پلی استر لانه زنبوری جهت استحکام و عدم انتقال حرارت به داخلی کابین ساخته شده است و در حدود 30 سانتی متر بالاتر از شیشه جلو قرار می گیرد و متناسب با خواست سرنشینان و رانندگان قابل تنظیم بوده و هوای نا مطبوع را از اتاق دور می کند تا تاثیری در دما و محیط اتاق نداشته باشد.

Mercedes Benz E350 AMG 2011
Mercedes Benz E350 AMG 2011

بالاخره در پشت فرمان این اتومبیل می نشینیم و با استارت پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندراین اتومبیل 307 اسب بخاری (به گفته مالک) را روشن می کنیم . با ورود به خیابان شاهد سیستم جدیدی در آینه های بغل خودرو هستیم . در گوشه آینه های مثلث های نارنجی رنگی را می بینیم که با نزدیک شدن خودرو های کناری به این خودرو این مثلث ها به رنگ قرمز در آمده و اقدام به هشدار برخورد احتمالی را به راننده می دهد. در شتاب گیری ها اتومبیل کاملا چابک بوده و با فشردن پدال گاز بدون مکث شاهد بالا رفتن سرعت اتومبیل تا صد کیلومتر در عرض 7 ثانیه هستیم و به لطف صندلی های اسپرت و در برگیرنده در مانور های نا گهانی احساس ناراحتی چندانی با شما دست نمی دهد ولی کاملا تفاوت های این نسل با نسل S کلاس بسیار آشکار است. تعویض دنده های این مدل نسبت به انتخاب راننده می تواند به صورت دستی و اتوماتیک باشد که هنگام تعویض توسط شیفتر های پشت فرمان احساس اتومبیل های اسپرت به شما دست نمی دهد.

Mercedes Benz E350 AMG 2011
Mercedes Benz E350 AMG 2011

به عنوان کلام آخر سری جدید E کلاس یک سدان لوکس و مناسب برای رانندگی شهری , مسافرت و استفاده روز مره است که اصلا شما را خسته نمی کند و هیچ گاه دوست ندارید از این خودرو دل بکنید همان طور صاحبان سری قدیم این خودرو این احساسات رو دارن ولی اگر واقعا می خواهید همه چیز رو یک جا داشته باشید 70 میلیون اضافه پرداخت کردن در قابل سری S منطقی تر به نظر می رسد زیرا سری S سر آمد تمام مدل های بنز و نشان از یک خودروی اصیل آلمانی است . در پایان جای دارد تا از خانواده «لطفی» و به خصوص آقای «شاهین لطفی» جهت هماهنگی و همکاری جهت تهیه این گزارش تشکری ویژه داشته باشیم.

Mercedes Benz E350 AMG 2011
Mercedes Benz E350 AMG 2011
Mercedes Benz E350 AMG 2011
Mercedes Benz E350 AMG 2011

آزمایش و نوشته : اسپید بکس

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *