بررسی هوندا سیویک تایپ R بلک ادیشن 2017

بررسی هوندا سیویک تایپ R بلک ادیشن 2017

هوندا سیویک تایپ R که در سال 2015 عرضه شده هنوز هم خودرویی جدید در کلاس هاچبک های پرقدرت محسوب می‌شود اما قبلاً تولید این خودرو در تأسیسات Swindon خاتمه یافته است؛ اما به منظور گرامیداشت سیویک تایپ R، هوندا تعداد 100 دستگاه از آن را با خصوصیات متمایز تولید کرده است.

type-r-black-edition-main-image

این سیویک تایپ R از نوع بلک ادیشن بوده و از موارد متمایزکننده‌ی آن می‌توان به جزئیات قرمز رنگ بال عقب و کابین اشاره کرد. بهای 32300 پوندی آن خیلی بیشتر از مدل فول GT نیست اما متأسفانه رنگ‌های قرمز اضافی هیچ اسب بخاری را به پیشرانه اضافه نکرده‌اند.

_dsc3729

زیر کاپوت تایپ R بلک ادیشن همان پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربو با قدرت 306 اسب بخاری و گشتاور 400 نیوتون متری قرار دارد. بدون هیچ‌گونه هرزگردی می‌توان ظرف مدت 5.7 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسید. حداکثر سرعت خودرو نیز 269 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. گیربکس 6 سرعته ی سیویک تایپ R نیز به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های کلاس خود عملکرد بسیار خوبی دارد.

_dsc4039-edit

به جز تعداد تولید محدود و ارزش باقی مانده‌ی بیشتر در زمان فروش، تایپ R بلک ادیشن هیچ مورد چشمگیر دیگری نسبت به تایپ R عادی ندارد. تجربه‌ی رانندگی این خودرو همانند برادران عادی خود جذاب و سرگرم‌کننده است.

پیشرانه‌ی خودرو اساساً در دورهای زیر 3 هزار ساکت است اما با گذر از این مرز و افزایش دور پیشرانه صدا نیز افزایش می‌یابد. با افزایش سرعت سروصدا نیز بالاتر می‌رود اما آرزو دارید که ای‌کاش این صدا کمتر می‌بود. صدای پیشرانه‌ی هوندا در مقایسه با صدایی که از پیشرانه‌ی آئودی S3 یا مرسدس-ای ام جی A45 برمی‌خیزد چندان جلب‌توجه نمی‌کند. خوشبختانه ایجاد صدای لذت‌بخش چیزی است که هوندا در اواخر سال جاری و با تولید نسل جدید این خودرو قولش را داده است.

imgp3532-edit

اما با وارد شدن به پیچ شاهد بهبود اوضاع هستیم. اکسل جلو احساس زیادی را به راننده منتقل کرده و به همین دلیل می‌توانید با سرعت بالا از پیچ عبور کنید. تقریباً خبری از تکان‌های بدنه نبوده بنابراین پیچ‌های فنی و تند نمی‌توانند پایداری تایپ R را در سرعت‌های بالا به هم بزنند. در راه‌های پرپیچ‌وخم نیز کمتر هاچبکی می‌تواند با این سامورایی هم‌قدم شود.

imgp3519

سواری خودرو مخصوصاً در راه‌های شهری سفت است به گونه‌ای که دست‌اندازها باعث ناراحتی کابین می‌شوند. سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو با گرافیک پایین و صفحه‌نمایش نه چندان جالب در درجه‌ی دوم کیفیت قرار دارد اما برای یک هاچبک 306 اسب بخاری، وجود صندوقی بزرگ و فضای زیاد برای سرنشینان عقب موجب خنثی کردن نقطه‌ضعف یاد شده می‌شوند.

imgp3453

اگر فکر می‌کنید که تایپ R به اندازه کافی برجسته نیست این نسخه از هوندا می‌تواند نظر شما را جلب کند. بلک ادیشن جلوه‌ی بصری بیشتری داشته اما همان کاراکتر وحشی و درگیر کننده را حفظ کرده است. تایپ R کاملاً جدید و قدرتمندتر در پایان سال جاری معرفی خواهد شد اما این موضوع باعث نمی‌شود چشممان را روی 100 دستگاه بلک ادیشن موجود ببندیم.

مشخصات هوندا سیویک تایپ R بلک ادیشن

قیمت: 32300 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربوی بنزینی
قدرت/گشتاور: 306 اسب بخار/400 نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.7 ثانیه
حداکثر سرعت: 269 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *