برترین کمپانی‌ها در حوزه تکنولوژی خودروی خودران

برترین کمپانی‌ها در حوزه تکنولوژی خودروی خودران

هر کمپانی بزرگی در حال کار بر روی تکنولوژی رانندگی خودکار بوده و فرقی نمی‌کند که در حال توسعه‌ی سیستم‌های کروز کنترل پیشرفته باشد یا اینکه به تولید خودروهای کاملاً خودران بپردازد؛ و موضوع سورپرایز کننده اینکه طبق مطالعه‌ی صورت گرفته کمپانی‌هایی که اکثراً سرخط اخبار را اشغال کرده‌اند ضرورتاً در این زمینه پیشرو نیستند.

Next-Generation Fusion Hybrid Autonomous Development Vehicle

به تازگی Navigant Research تعداد 18 کمپانی متفاوت را به منظور تخمین کمپانی پیشرو در زمینه‌ی خودروی خودران زیر ذره‌بین برده است. این موسسه به تأمین‌کننده‌ها، خودروسازان، غول‌های تکنولوژی و سرویس‌های حمل‌ونقل نظیر اوبر نگاهی انداخته تا لیست 10 شرکت برتر و پیشروی تکنولوژی خودکار را تشکیل دهد و همچنین هر کمپانی را با برچسب‌های “پیشرو”، “مدعی”، “رقیب” یا “دنبال کننده” نام‌گذاری کرده است.

Next-Generation Fusion Hybrid Autonomous Development Vehicle

طبق این مطالعات فورد بالاترین رتبه را به دست آورده است. این خودروساز اخیراً نسل بعدی خودروی تست خودران فیوژن هیبرید خود را نشان داده و در حال برنامه‌ریزی برای گسترش مرکز تحقیقات و نوآوری در Palo Alto است. فورد می‌گوید خودروهای خودران به ویژه برای سرویس‌های اشتراک سواری را تا سال 2021 بدون فرمان یا پدال‌ها عرضه خواهد کرد.

gm-autonomous-fleet-vehicle-testing-in-michigan-08

جنرال موتورز که کمپانی استارت آپ کروز اتوموشن را خریده در این لیست رتبه‌ی دوم را به دست آورده است. در میان سایز چیزها این خودروساز بزرگ با Lyft برای شکل‌دهی شبکه‌ای از خودروهای خودران با تمامی کمپانی‌های حاضر در این مطالعه همکاری نموده و باید گفت جنرال موتورز و فورد به همراه رنو/نیسان و دایملر که به ترتیب در رتبه‌های بعدی هستند، تنها خودروسازانی می‌باشند که در بحث تکنولوژی رانندگی خودکار با برچسب “پیشرو” نام‌گذاری شده‌اند.

Next-Generation Fusion Hybrid Autonomous Development Vehicle

کمپانی‌هایی که با برچسب “مدعی” شناخته می‌شوند عبارت‌اند از ب ام و، Waymo، گروه فولکس‌واگن، گروه هیوندای موتور، تویوتا، پژو-سیتروئن، دلفی، ولوو و تسلا. دیگر کمپانی‌ها شامل هوندا، nuTonomy، بایدو و اوبر در بخش پایین‌تر یعنی “مدعی” قرار گرفته‌اند. تاکنون هیچ کمپانی‌ای در زمینه‌ی تکنولوژی خودران “دنبال کننده” نبوده است.

2017-chevrolet-bolt-with-autonomous-equipment

Navigant Research تعداد 10 معیار و شاخص متفاوت را برای تعیین این رده‌بندی آزمایش کرده است. امتیازها شامل دید، استراتژی ورود به بازار، همکاران، تکنولوژی استراتژی تولید، فروش، بازاریابی و توزیع، قابلیت تولید، کیفیت تولید و قابلیت اعتماد، نمونه محصول و قدرت ماندگاری می‌باشد.

mercedes self driving

در لیست زیر می‌توان 10 کمپانی برتر حوزه‌ی تکنولوژی رانندگی خودران را دید:

  1. فورد
  2. جنرال موتورز
  3. اتحاد رنو-نیسان
  4. دایملر
  5. گروه فولکس‌واگن
  6. ب ام و
  7. Waymo
  8. ولوو/اتولیو/Zenuity
  9. دلفی
  10. گروه هیوندای موتور

Volvo Cars and Uber join forces to develop autonomous driving cars

nissan-sam-autonomous-driving-side-shot

منبع: motortrend

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *