ایلان ماسک: ماشین های خودران تسلا خطر بروز سوانح رانندگی را تا 50 درصد پایین می آورند

ایلان ماسک: ماشین های خودران تسلا خطر بروز سوانح رانندگی را تا 50 درصد پایین می آورند

وعده ساخت ماشین های خودران نتنها با هدف فراهم نمودن آسایش بیشتر و صرفه جویی در وقت مسافران زمینی مطرح می شود بلکه مهم تر از آن، نوید جاده هایی با ایمنی بالارا می دهد و این وعدهآنطور که ایلان ماسک مدیرعامل تسلا گفته است رنگ واقعیت به خود گرفته.

این شرکت که گوش جهانیان را به خاطر میزان بالای سفارش خرید جدیدترین خودروی الکتریکی اش پر کرده، به فناوری ماشین های خودران نیز توجه ویژه ای دارد. در واقع کمپانی مورد بحث چندی پیش نوعی آپدیت نرم افزاری را برای مدل های فعلی ماشین های تسلا عرضه کرد که به آنها امکان می دهد در برخی شرایط منتخب به صورت خودکار حرکت نمایند و حالا ماسک اعلام کرده که عرضه این آپدیت، امنیت و ایمنی سفرهای زمینی را بیشتر کرده است.

او که در جریان سفر اخیرش به نروژ دیداری هم با وزیر حمل و نقل و ارتباطات این کشور داشت، در بابمزایای ماشین های خودران سخن ها راند و مدعی شد که این اتومبیل ها در تعداد محدودشان نیز اثرگذارند.

طبق اعلام ماسک، احتمال بروز تصادف برای ماشین هایی که فناوری اتوپایلوت دارند حدودا 50 درصد کمتر است. اگر این اعداد و ارقام واقعی باشند ممکن است دیگر بازیگران این صنعت را به سمت عرضه هر چه بیشتر ماشین های خودران تشویق نمایند. صنایع بیمه و نهادهای حقوقی و البته مردم عادی نیز می توانند مزایا و اثرات ورود این ماشین ها به سطح خیابان ها را احساس نمایند.

در مورد تکنولوژی اتوپایلوت تسلا هم باید بگوییم که چیزی مابینحرکت خودران و کروز است و میتواند تا اندازه ای کنترل ماشین را در برخی شرایط خاص دردست بگیرد با این همه نمی توان آن را تکنولوژی ویژه ماشین های تماما خودکار خواند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *