اوپل اینسیگنیا کانتری تورر، تلفیقی از استیشن و کراس‌اوور

اوپل اینسیگنیا کانتری تورر، تلفیقی از استیشن و کراس‌اوور

پس از رونمایی از نسل جدید بیوک ریگال و نسخهٔ کراس TourX آن در ایالات‌متحده، جنرال موتورز تقریباً به‌طور همزمان برادران دوقلوی ریگال TourX را با نام اوپل/واکسهال اینسیگنیا کانتری تورر در اروپا و هولدن کومودور تورر در استرالیا معرفی نموده است. این مدل فعلاً پرچم‌دار خانوادهٔ اینسیگنیا محسوب می‌شود اما به‌احتمال‌زیاد پس از معرفی نسخهٔ اسپرت OPC در سال‌های آینده این عنوان را از دست خواهد داد.

opel-insignia-2018-country-tourer-01

کانتری تورر مانند مدل‌های آلرود آئودی، در اصل نسخهٔ کراس شده از مدل استیشن اینسیگنیا یعنی اسپرت تورر و همین‌طور هولدن کومودور اسپرت‌واگن است که البته در قدم اول ارتفاع آن از سطح زمین به میزان 2 سانتیمتر نسبت به نسخهٔ استاندارد افزایش پیدا کرده است. بدنهٔ اینسیگنیا کانتری تورر نیز اساساً با مدل اسپرت تورر یکسان است اما همانند هر کراس استیشنی به اطراف گلگیرها و روی رکاب‌های آن پوشش‌های پلاستیکی اضافه شده و در قسمت پایینی سپرهای عقب و جلو نیز محافظ‌هایی نصب شده است.

holden-commodore-2018-tourer-01

در حال حاضر برای نسخه‌های استاندارد اینسیگنیا گرند اسپرت و اسپرت تورر، یک سیستم چهارچرخ محرک پیشرفتهٔ جدید قابل سفارش است که این سیستم به همراه سیستم تعلیق عقب جدید پنج اتصالی در مدل کانتری تورر به‌صورت استاندارد ارائه شده است. البته در نسل قبلی یک نسخهٔ ارزان‌تر دیفرانسیل جلو از اینسیگنیا کانتری تورر هم عرضه شد و بنابراین باید صبر کنیم تا بفهمیم که آیا اوپل بعداً نسخهٔ دیفرانسیل جلوی نسل جدید کانتری تورر را هم تولید می‌کند یا نه.

vauxhall-insignia-2018-country-tourer-01

دیگر مشخصات کانتری تورر تقریباً با اسپرت تورر یکسان باقی مانده‌اند مانند ظرفیت صندوق بار آن که با 1665 لیتر حجم در صورت جمع بودن صندلی‌های عقب، به میزان قابل‌توجه 130 لیتر بیشتر از نسل قبلی خود است. همچنین فاصلهٔ محوری نسل جدید نیز 92 میلی‌متر بیشتر از قبل شده که فضای پای بیشتری را برای سرنشینان فراهم کرده است. برای این خودرو گرم‌کن صندلی‌ها نیز به‌صورت اختیاری قابل سفارش است.

opel-insignia_country_tourer-2018-1024-03

از تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ بکار رفته در نسل جدید اوپل/واکسهال اینسیگنیا کانتری تورر می‌توان به چراغ‌های جلوی LED ماتریس سفارشی اشاره کرد که از مجموعه‌ای از 16 دیود نوری در هر چراغ تشکیل شده و قادر به روشن کردن مسیر روبرو تا 400 متر هستند. دیگر تجهیزات این ماشین نیز شامل دوربین فراگیر 360 درجه، کارپلی اپل و اندروید اتو همراه با سیستم‌های ایمنی مانند کروز کنترل تطبیقی با ترمز اضطراری خودکار، سیستم حفظ حرکت میان خطوط و هشدار ترافیک عقب می‌شود.

opel-insignia-2018-country-tourer-02

اوپل اینسیگنیا کانتری تورر و نسخهٔ ری‌بج شدهٔ واکسهال آن، برای نخستین بار در نمایشگاه فرانکفورت در ماه سپتامبر به نمایش عمومی درآمده و مدت کوتاهی بعد فروش آن آغاز خواهد شد. همچنین نسخهٔ هولدن آن سال آینده در استرالیا عرضه خواهد شد درحالی‌که در ایالات‌متحده هم با نام بیوک ریگال TourX در چهارماههٔ پایانی سال جاری عرضه می‌گردد.

vauxhall-insignia-2018-country-tourer-02

holden-commodore-2018-tourer-02

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *