اولین تیزر رنو مگان RS منتشر شد

اولین تیزر رنو مگان RS منتشر شد

نسل پیشین رنو مگان RS در سپتامبر سال 2016 از خط تولید خارج شد اما هم‌اکنون چندین ماه با ارائه‌ی RS جدید فاصله داریم. به خاطر آسان شدن این انتظار و همچنین گرامی داشت یک میلیون شدن تعداد لایک های رنو اسپورت در فیس‌بوک، این خودروساز فرانسوی اولین تیزر از رقیب فوکوس ST و گلف GTI را منتشر کرده است. در این تصویر چیز زیادی دستگیرمان نمی‌شود زیرا خودرو زیر کاور بوده و تنها نشان طراحی کاملاً LED چراغ‌های جلو را می‌توان دید. همچنین احتمال استفاده از نسخه‌ی جدید مه شکن‌های دیده شده در کلیو RS نیز وجود دارد.

2018-renault-megane-rs-teaser

این خودرو پهن‌تر و گیراتر از نسخه‌ی GT مگان خواهد بود. شایعاتی وجود دارند مبنی بر اینکه رنو در این خودرو از طراحی دیفرانسیل عقب استفاده خواهد کرد اما جدیدترین اخبار پیشنهاد می‌کنند که این سرباز جدید رنو از همان سیستم دیفرانسیل جلو سود خواهد برد. ما از این موضوع مطمئن هستیم که مگان RS تنها به‌صورت 5 درب هاچبک فروخته خواهد شد.

2018-renault-megane-rs-spy-photo

اما سؤال اصلی این است که نیروبخش مگان RS چیست؟ برخی منابع می‌گویند این خودرو از پیشرانه‌ی 2 لیتری توربوی جدید با قدرت حدود 300 اسب بخار استفاده خواهد کرد. هرچند گزارشی منتشر شده که طی آن ادعا می‌شود مگان RS در واقع از همان پیشرانه‌ی 1.8 لیتری توربوی آلپاین A110 بهره خواهد برد.

2018-renault-megane-rs-spy-01

این پیشرانه در خودروی زیبای آلپاین قدرت 252 اسبی دارد اما انتظار می‌رود نسخه‌ی قدرتمندتر AS100 قدرتی در حدود 280 تا 325 اسب بخار داشته باشد. این پیشرانه‌ی قدرتمندتر کاندید مناسبی برای استفاده در مگان RS است اما نمی‌توان چیزی را با قطعیت اعلام نمود.

Renault Megane

به منظور بهبود قابلیت‌های عبور از پیچ مگان RS، رنو ظاهراً نسخه‌ی پرچم‌دار خود را با سیستم فرمان پذیری چهارچرخ دیده شده در GT عرضه خواهد کرد. اگرچه این سیستم در GT به‌صورت استاندارد وجود دارد و نمی‌توان آن را حذف کرد اما در RS به‌صورت یک آپشن ارائه خواهد شد و بدین ترتیب مشتریان می‌توانند درباره‌ی وجود یا عدم وجود آن تصمیم‌گیری نمایند.

2018-renault-megane-rs-right-side-rendering

گیربکس بکار رفته در این خودرو از نوع 6 سرعته دستی با تکنولوژی هماهنگی با دور پیشرانه خواهد بود. مشابه این سیستم را در نیسان 370Z دیده‌ایم. البته خریداران خواهند توانست گیربکس EDC دوکلاچه ی رنو را نیز انتخاب کنند.

2018-renault-megane-rs-masterfully-rendered

با توجه به اینکه شایعاتی مبنی بر عرضه‌ی مگان RS در ماه سپتامبر وجود دارد، احتمالاً این خودرو را در همان ماه در نمایشگاه خودروی فرانکفورت خواهیم دید.

[دانلود ویدئو]

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *