اولین تصاویر جاسوسی از جانشین مرسدس بنز CLS

اولین تصاویر جاسوسی از جانشین مرسدس بنز CLS

برای اولین بار تصاویر جاسوسی از نسل کاملاً جدید مرسدس بنز CLS منتشر شده است. مرسدس بنز سخت در تلاش است تا جانشین CLS را پیش از سال 2018 رونمایی کند

مرسدس بنز در سال 2004 نسل اول CLS کلاس را معرفی نمود. یک کوپهٔ چهاردر یا یک سدان کوپه که بر روی پلت‌فرمی توسعه‌یافته از E کلاس هم‌دوره‌اش ساخته شده بود. با توجه به موفقیت نسل نخست CLS، سازندۀ آلمانی نسل دوم آن‌را با استفاده از همان فرمول سابق و با اشتراکاتی با نسل قبلی E کلاس در سال 2011 معرفی نمود؛ اما حالا اولین تصاویر جاسوسی از نسل سوم CLS منتشر شده است که البته نام جدیدی خواهد داشت.

mercedes-benz-cle-class-spy2

در پایان سال 2014 مرسدس بنز اعلام کرد که قصد دارد تغییراتی در ساختار و شیوهٔ نام‌گذاری محصولاتش اعمال کند. به‌عنوان‌مثال سگمنت‌های مختلف به کلاس‌های A، C، E و S تقسیم شده‌اند؛ بنابراین در بخش کراس‌اوورها و SUVها هم کوچک‌ترین مدل GLA و بزرگ‌ترین مدل GLS نامیده شدند؛ اما در میان محصولات کنونی مرسدس بنز تنها مدلی که هنوز از شیوهٔ نام‌گذاری گذشته استفاده می‌کند، CLS است. بنابراین با توجه به اینکه این خودرو از سدان E کلاس مشتق شده است احتمالاً در نسل جدید نامش به CLE تغییر پیدا خواهد کرد.

mercedes-benz-cle-class-spy3

در تصاویر جاسوسی که از نسل جدید CLS یا CLE منتشر شده است، یک پروتوتایپ دیده می‌شود که همچنان از فرمول آشنای CLS پیروی می‌کند. این خودرو، کم ارتفاع و کشیده به نظر می‌رسد درحالی‌که چراغ‌های عقب آن نیز به نظر شبیه به چراغ‌های C کلاس و S کلاس کوپه می‌رسند. البته قسمت عقبی خودرو کمی عجیب به نظر می‌رسد چراکه فرم درِ صندوق بار از خطوط منحنی بدنه پیروی نکرده و به نظر می‌رسد از جای خود خارج شده است. بااین‌حال طبق این تصاویر نمی‌توان در مورد طراحی CLE قضاوت کرد چراکه شاید مهندسین مرسدس جهت گمراه کردن عکاسان یک روکش فلزی در قسمت عقبی خودرو قرار داده باشند.

mercedes-benz-cle-class-spy4

با توجه به اینکه CLE از پلت‌فرم نسل جدید E کلاس استفاده می‌کند، فاصلهٔ محوری آن 6.5 سانتیمتر بیشتر خواهد بود و بدون شک فضای داخلی بیشتری ارائه خواهد کرد. همچنین به لطف استفادهٔ گسترده از آلومینیوم مانند E کلاس جدید، انتظار می‌رود CLE تا حدود 100 کیلوگرم سبک‌تر از نسل فعلی باشد. انتظار می‌رود مرسدس بنز CLE در یک نمایشگاه خودرو در اواخر سال 2017 رونمایی شده و در سال 2018 به بازار عرضه گردد اما با توجه به عدم موفقیت نسخهٔ شوتینگ بریک CLS، احتمالاً این مدل در نسل جدید تولید نخواهد شد.

mercedes-benz-cle-class-spy1

mercedes-benz-cle-class-spy5

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *