انتشار تیزر محصول جدید TVR پیش از رونمایی رسمی

انتشار تیزر محصول جدید TVR پیش از رونمایی رسمی

تنها کسانی که سپرده گذاشته‌اند افتخار مالکیت این کوپهٔ V8 دیفرانسیل عقب را خواهند داشت

شرکت بریتانیایی TVR در سال 1947 فعالیت خود را با ساخت خودروهای اسپرت آغاز کرد. این شرکت تولیدکنندهٔ خودروهای اسپرت سبک‌وزن با پیشرانه‌های قدرتمند بود و در دورانی با تولید طیف گسترده‌ای از کوپه‌ها و کانورتیبل‌های اسپرت سومین سازندهٔ تخصصی خودروهای اسپرت در دنیا محسوب می‌شد؛ اما تقریباً در قرن بیست و یکم TVR در اوضاع نامناسبی قرار گرفته و به دلیل کاهش تقاضا، تولید خود را تا حد زیادی کاهش داد به‌گونه‌ای که در سال 2006 تولید آن به تنها سه یا چهار دستگاه در هفته رسید.

tvr-grantura-1960

بدین ترتیب فعالیت این اسپرت‌ساز بریتانیایی خاتمه یافت و برای مدت‌ها خبری از آن نبود تا اینکه طی چند سال اخیر خبرهایی مبنی بر احیاء TVR منتشر شده است. طبق گفته‌ها، این شرکت با همکاری گوردون موری و کاسورث تولید و عرضهٔ طیف گسترده‌ای از خودروهای جدید را از سال 2017 برنامه‌ریزی کرده است و گفته شده است که اولین محصول جدید آن در ماه سپتامبر سال جاری رونمایی خواهد شد. البته برای بیش از یک سال است که TVR خبر از ساخت محصول جدید خود داده است اما هنوز چند ماه دیگر به زمان رونمایی رسمی آن در ماه سپتامبر (شهریور) باقی‌مانده است. بااین‌حال این شرکت بریتانیایی تازه احیاشده پیش از معرفی خودروی جدید خود که مثل گذشته یک کوپهٔ اسپرت قدرتمند خواهد بود، تیزری از آن‌را منتشر کرده است. شایعه شده است که TVR قصد دارد برای این محصول جدید نام Griffith سابق خود را احیاء کند.

TVR Griffith 1991

پیش از رونمایی رسمی این کوپهٔ اسپرت در ماه سپتامبر، Griffith جدید در مراسمی خصوصی و محرمانه برای افرادی خاص به نمایش درآمد و این افراد خوش‌شانس از مشخصات فنی ساختهٔ جدید TVR مطلع شدند؛ بنابراین در حال حاضر میدانیم که این یک کوپهٔ دیفرانسیل عقب است که یک پیشرانهٔ V8 ساخت کاسورث در جلوی آن نصب شده و بیش از 400 اسب بخار قدرت دارد. این کوپهٔ اسپرت که از طراحی رترو برخوردار است، حدود 1200 کیلوگرم وزن داشته و در کمتر از 4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند درحالی‌که توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت را دارا است. اما همهٔ این‌ها با قیمت ارزانی به دست نمی‌آید چراکه گفته شده نسخهٔ تولید محدود اولیهٔ محصول جدید TVR قیمتی حدود 90 هزار پوند برابر با 112 هزار دلار خواهد داشت؛ بنابراین این کوپهٔ اسپرت برای مردم عادی غیرقابل‌دسترس خواهد بود.

tvr

با توجه به اینکه کارخانهٔ جدید TVR در ولز تا سال آینده آغاز بکار نخواهد کرد، قرار است تحویل خودروها به خریداران از اواخر 2018 یا اوایل 2019 صورت گیرد. اما با وجود این مدت‌زمان بسیار طولانی انتظار، این خودروساز تازه احیاشده از اوایل سال 2016 تاکنون تقریباً 400 سفارش خرید با پرداخت سپرده دریافت کرده است یعنی حتی قبل از نمایش خودرو در مراسم خصوصی و افشای تمامی جزئیات و مشخصات آن. ازآنجایی‌که گفته شده محصول جدید TVR در ماه سپتامبر رونمایی خواهد شد، احتمال دارد که بتوانیم آن‌را در همان ماه در نمایشگاه فرانکفورت نیز ببینیم.

tvr-teaser2

tvr-teaser3

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *