امیدواری به فراموشی خودروهای وحشتناک چند سال اخیر فرمول 1

امیدواری به فراموشی خودروهای وحشتناک چند سال اخیر فرمول 1

فرناندو آلونسو از طرفداران مسابقات فرمول به خاطر حضور خودروهای وحشتناک در چند سال اخیر عذرخواهی کرده و ابراز امیدواری کرده که طرفداران بتوانند هر آنچه را که دیده‌اند فراموش کنند. هم‌اکنون خودروها ظاهر بهتری دارند.

fernando-alonso-mclaren-mcl32

وضع قوانین جدید برای مسابقات فصل پیش رو به این معنی است که تیم‌ها خودروهایی با ظاهر خاص‌تری را معرف کرده که تقریباً تحسین اکثر افراد حاضر در مسابقات را برانگیخته است.

fernando-alonso-mclaren-mcl32-02

راننده تیم مک لارن یعنی فرناندو آلونسو یکی از بزرگ‌ترین منتقدان خودروها در چند سال گذشته بوده و اذعان کرده که طرفدار نسل جدید این خودروهاست. او گفته است:

تنها نتیجه‌گیری من این است که خودروها ظاهر خوبی دارند. این خودرو قطعاً در پیچ‌ها سریع‌تر هستند بنابراین بازگشت احساس داون فورس در پیچ‌ها و توانایی رسیدن به حد نهایی خودروها موضوع خوبی است.
بنابراین من از این موضوع خوشحالم. من خودروهای دیگری را نیز در پیست دیدم که ظاهر بسیار بسیار خوبی داشتند. من به خاطر این کار خوشحالم.
من از طرفداران به خاطر خودروهای وحشتناک 5 یا 6 سال اخیر عذرخواهی می‌کنم.

stoffel-vandoorne-mclaren-mcl32-01

البته این راننده اسپانیایی گفته که احساس پشت فرمان خودروهای یک دهه‌ی پیش هرگز تکرار نخواهد شد. در آن زمان خودروهای بسیار سبک‌تر و قوانین نیز تا این اندازه محدودکننده‌تر نبودند.

stoffel-vandoorne-mclaren-mcl32

آلونسو گفت:

احساس پشت فرمان خودروها هرگز همان احساس سال‌های 2004 و 2005 نخواهد بود زیرا خودروها از نظر آئرودینامیکی آزادی عملی را داشتند که امروز ندارند.

mclaren-honda_mcl32_3

او ادامه می‌دهد:

با وجود پیشرانه‌هایی که بسیار متفاوت هستند مخصوصاً با 130 کیلوگرم وزن کمتر نسبت به آنچه داریم این موضوع بیشتر نمایان می‌شود.
در بحث زمان طی یک دور پیست شاید امکان برابری وجود داشته باشد اما اگر شما این لاستیک‌ها را روی خودروهای 2004 بگذارید شاید زمان 1 دقیقه و 14 ثانیه یا چیزی شبیه آن را ثبت کنیم بنابراین تفاوت وجود دارد.

f1-w08-eq-power-2

اما آلونسو می‌گوید خودروهای امسال فرمول 1 واقعاً خوب هستند:

من واقعاً آنچه را که دیروز و امروز دیدم دوست دارم؛ بنابراین امیدوارم این احساس به طرفداران و مردمی که به پیست می‌آیند یا از تلویزیون می‌بینند نیز منتقل شود؛ بنابراین آن‌ها می‌توانند آنچه را که در سال‌های گذشته دیده‌اند فراموش نمایند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *