افشای مشخصات فنی و عملکردی فورد GT

افشای مشخصات فنی و عملکردی فورد GT

فورد برای مدت‌زمانی بسیار طولانی، علاقه‌مندان را جهت انتشار مشخصات فنی و عملکردی نسل جدید مدل GT خود منتظر گذاشته است. البته یک دلیل بسیار خوب برای این کار وجود دارد و آن این است که به‌قدری این سوپراسپرت خیره‌کننده است که باید برای مدتی فقط به آن نگاه کرد. GT جدید یک سوپراسپرت فوق‌العاده است که وعده داده شده سریع‌ترین، عجیب‌ترین، گران‌ترین و احتمالاً بهترین خودروی ساخت فورد باشد.

ford-gt-1

بنابراین تاکنون اطلاعات چندانی از مشخصات GT جدید اعلام نشده است اما به‌تازگی یک ایمیل عجیب منتشر شده که مشخصات کامل این خودرو را افشا کرده است. اگر اطلاعات این ایمیل صحت داشته باشد می‌توان به مشخصات کلیدی فورد GT جدید پی برد. پیش‌ازاین، مشخص شده بود که فورد GT مجهز به یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 بای‌توربوی است اما هیچ اطلاعات دیگری از مشخصات آن موجود نبود.

ford-gt-4

در این ایمیل، مشخص شده که پیشرانهٔ 3.5 لیتری فورد 730 اسب بخار قدرت و 840 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که برای پیشرانه‌ای با چنین حجمی در یک‌کلام فوق‌العاده است. وظیفهٔ انتقال نیرو هم بر عهدهٔ یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه است اما ذکر شده که احتمالاً یک گیربکس هفت سرعتهٔ دستی نیز به‌عنوان آپشن بعداً برای مدل‌های 2019 و 2020 ارائه خواهد شد.

ford-gt-2

فورد GT جدید با تکیه‌بر این موتور خارق‌العاده، وزن 1392 کیلوگرمی خود را ظرف تنها 2.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسانده و نهایتاً به حداکثر سرعت 325 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. این خودرو مسافت 400 متر را هم در 10.7 ثانیه طی می‌کند. رینگ‌های خودرو از نوع 20 اینچی بوده و لاستیک‌های آن‌که از نوع میشلن پایلوت اسپرت هستند، در جلو 245 و در عقب 325 می‌باشند.

ford-gt-3

در این ایمیل، رقبای فورد GT خودروهای آکورا NSX، لامبورگینی اوراکان، شورولت کوروت Z06، لامبورگینی اونتادور، فراری 488 GTB و دوج چلنجر هلکت ذکر شده‌اند؛ اما عجیب است که نام چلنجر هلکت به‌عنوان رقیب GT ذکر شده ولی اسمی از مک‌لارن 570 یا 650 دیده نمی‌شود. در پایان ایمیل هم قیمت این سوپراسپرت آمریکایی 237,550 دلار ذکر شده است. بااین‌حال هنوز فورد اظهارنظری در مورد تأیید یا تکذیب این ایمیل نکرده است و بنابراین همچنان باید تا انتشار مشخصات رسمی صبر کنیم.

منبع: Road&Truck

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *