استفاده از پیشرانه V6 به جای V8 در پانامرا 2014، اشتباه یا تغییر زیرکانه؟

استفاده از پیشرانه V6 به جای V8 در پانامرا 2014، اشتباه یا تغییر زیرکانه؟

بعد از معرفی پانامرا s در نمایشگاه شانگهای، بیشتر طرفداران خودروهای پورشه از استفاده پیشرانه 6 سیلندر به جای پیشرانهٔ 8 سیلندر سابق شوکه شده بودند.

Porsche Panamera S 2014
Porsche Panamera S 2014

علاقه مندان به دنیای خودرو که بعد از معرفی آخرین مدل ماکان از طرف پورشه، شاهدِ ورود این کمپانی به پروسهٔ کوچک سازی محصولاتش بودند، این بار تغییری اساسی تر دیدند. تغییر از یک سیستم پیشرانهٔ ظاهراً قوی تر به سیستمی ضعیف‌تر در یک دوره حساس که بیشتر به یک ریسک شباهت داشت تا یک شیفت. تغییری که ممکن بود تعداد بی شماری از طرفداران پورشه را مایوس کند و یا حتی بازار فروشش را به یک بحران نزدیکتر سازد. پس آیا باید نگران آینده پانامرا باشیم؟

Porsche Panamera 4S 2014
Porsche Panamera 4S 2014

مطلقا نه. استفاده از پیشرانهٔ 3 لیتری V6 با دو توربین به جای پیشرانهٔ 4.8 لیتری V8 توانسته است قدرت و گشتاور پانامرا را 20 واحد افزایش دهد. مصرف سوخت و میزان آلایندگی آن را نیز نزدیک به 20 درصد کاهش داده است. ارائهٔ یک قدرت خطی فراتر، استفاده از زاویه 90 درجه موتور برای پایین نگه داشتن مرکز ثقل به همراه سبک تر شدن آن به واسطهٔ حذف دو سیلندرش، پانامرا را حتی تیزتر از قبل نیز کرده است.

Porsche Panamera 4S Interior

Porsche Panamera 4S Interior

Porsche Panamera 4S Interior

Porsche Panamera 4S Interior

Porsche Panamera 4S Interior

Porsche Panamera 4S engine

Porsche Panamera 4S Interior

Porsche Panamera 4S Interior

Porsche Panamera 4S engine

Porsche Panamera 4S 2014 tail light

Porsche Panamera 4S wheel

Porsche Panamera 4S 2014

Porsche Panamera 4S 2014

Porsche Panamera 4S 2014

Porsche Panamera 4S 2014

2014-Porsche-Panamera-S-E-Hybrid-journalist-test-drive-photos

قیمت:پیشرانه:قدرت:گیربکس:

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *