از زنده بودن دایناسور تویوتا خوشحالیم!

از زنده بودن دایناسور تویوتا خوشحالیم!

هفته‌ی پیش بررسی کاملی از تویوتا لندکروز سری 70 را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم؛ اما هم‌اکنون از زاویه‌ای متفاوت‌تر به این خودرو نگاه می‌کنیم.

toyota-landcruiser-70-25

نماد تویوتا هم‌اکنون 31 ساله است و این هفته بزرگ‌ترین به‌روزرسانی این خودرو در تمام طول عمر آن صورت گرفته است. همه‌ی مدل‌های این خودرو هم‌اکنون دارای سیستم‌های پایداری و کنترل کشش بوده و فریمی مستحکم‌تر داشته و از پیشرانه‌ی 8 سیلندر دیزلی یورو 5 بهره می‌برند.

toyota-landcruiser-70-32

خوشبختانه در کشوری زندگی می‌کنیم که حتی خودروهای تجاری نیز باید استانداردهای ایمنی پایه را داشته باشند و بتوانند از عهده‌ی تست‌های آلایندگی بربیایند.

toyota-landcruiser-70-5

علاوه بر این خودروهای کاربردی دو درب نیز باید دارای 5 ایربگ بوده و در تست‌های تصادف ANCAP امتیاز بالایی را کسب کنند.

photo-toyota-landcruiser-lc70-sept16-onwards-frontal-offset

هنوز هم علیرغم این به‌روزرسانی‌ها دختر پیر تویوتا در برخی موارد ضعیف بوده است. مدل‌های تروپی، دوکابین و واگن سری 70 تنها دارای دو ایربگ هستند زیرا اضافه کردن ایربگ های بیشتر به خودرویی که اکثراً در خاورمیانه و آفریقا فروخته می‌شود برای تویوتا نمی‌صرفد.

toyota-landcruiser-70-48

اما جدای از این موارد باید از تویوتا به خاطر اینکه هنوز هم‌ چنین خودروی کم‌فروشی را زنده نگاه داشته است ممنون باشیم.

toyota-landcruiser-70-18

برنامه‌ی توسعه‌ی جهانی این خودرو در استرالیا صورت گرفته که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به یک‌صد هزار کیلومتر تست سنگین در تمامی مناطق اشاره کرد.

toyota-landcruiser-70-17

تویوتا تنها 75 هزار دستگاه از سری 70 را در سال خواهد ساخت و فروش سالانه‌ی آن در استرالیا حدود 8 هزار دستگاه خواهد بود. همچنین باید به خودروهای قدیمی نمادینی چون لندروور دیفندر و نیسان پاترول Y61 اشاره کرد که به خاطر عدم تمایل شرکت‌های سازنده به مدرن سازی‌ای مثل تویوتا از تولید این مدل‌ها صرف‌نظر کردند.

toyota-landcruiser-70-30

صرف‌نظر از چیزی که فکر می‌کنید باید گفت سری 70 در شهرهای اینجا غلبه‌ی زیادی دارد و برای این کار دلیلی خوب وجود دارد. این خودرو بادوام بوده و تعمیر آن نیز آسان است و از شبکه‌ی وسیع نمایندگی‌ها بهره می‌برد.

toyota-landcruiser-70-27

اگرچه سری 70 کند و ناراحت است و شعاع گردشی برابر با یک تانکر حمل نفت دارد اما از اینکه تولید این خودرو ادامه می‌یابد باید خوشحال باشیم.

toyota-landcruiser-70-42

بله ما هم ترجیح می‌دهیم که سری 70 لندکروز 2017 حتی سبزتر از حالت کنونی باشد و از تجهیزات ایمنی بیشتر استفاده کند اما من از اینکه جان‌سخت قدیمی هنوز هم زنده است احساس خوشحالی می‌کنم.

منبع: caradvice

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *