ارتباط قوانین آلایندگی و فروش اوپل به پژو-سیتروئن

ارتباط قوانین آلایندگی و فروش اوپل به پژو-سیتروئن

اگرچه معامله‌هایی چون فروش اوپل به پژو-سیتروئن توسط جنرال موتورز بر مبنای موضوعاتی مهم‌تر از هزینه‌های ساخت تنها یک مدل منعقد می‌شوند، اما شاید مدل بسیار موفق اوپل کورسا بیش از آن چیزی که فکر می‌کنیم روی این معامله تأثیر داشته است.

emissions-rules-gm-opel-decision-6

طبق گفته‌های یکی از مدیران کلیدی در یک شرکت بزرگ تأمین‌کننده‌ی آلمانی، مشکلات جنرال موتورز در اروپا شامل سوپرمینی اوپل کورسا نیز می‌شده است. این خودرو در حال حاضر روی همان پلتفرم فیات ساخته می‌شود. او گفته است:

یکی از دلایل اولیه‌ی فروش اوپل این بود که جنرال موتورز باید پلتفرم کاملاً جدید کلاس B را تنها برای کورسا توسعه می‌داد تا اوپل بتواند قوانین آلایندگی دی‌اکسید کربن آینده را برآورده کند.

emissions-rules-gm-opel-decision-5

به عبارت دیگر کورسای ساخته شده با پلتفرم پژو-سیتروئن این مشکلات را نخواهد داشت زیرا پژو و سیتروئن در سال 2015 یکی از پاک‌ترین خودروسازان اروپا بوده‌اند. این در حالی است که در بحث آلاینده‌ها اوپل حتی بدتر از لوکس سازانی چون مرسدس یا ب ام و عمل کرده است.

emissions-rules-gm-opel-decision-3

با به خاطر داشتن این موضوع، فهمیدن اینکه چرا جنرال موتورز مشکلاتی با کورسا داشته آسان است. طراحی پلتفرم جدید برای برآورده کردن قوانین آلایندگی اتحادیه اروپا شاید باعث شود این خودرو برای بازارهای نوظهور بسیار گران‌تر شود و اگر این امر صورت می‌گرفت شاید کورسا در امر فروش شکست می‌خورد و این برای اوپل بسیار گران تمام می‌شد.

emissions-rules-gm-opel-decision-4

رئیس جنرال موتورز در خلال مصاحبه‌ای که در نمایشگاه خودروی ژنو داشته گفت:

آن چیزی که ما از نظر محصول و قوانین در اروپا دیدیم صادقانه با کل محصولات جهانی ما اختلاف داشت. قوانین و نیازهای اروپا بیشتر و بیشتر منحصربه‌فرد می‌شوند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *