ارتباط خودروهای آئودی با چراغ راهنمایی رانندگی، راهکاری برای کاهش مصرف سوخت

ارتباط خودروهای آئودی با چراغ راهنمایی رانندگی، راهکاری برای کاهش مصرف سوخت

کمپانی آئودی که یکی از زیرمجموعه های لوکس ساز فولکس واگن است، در سال های اخیر تلاش خود را برای مقابله با مرسدس بنز و ب ام و بیشتر کرده است.

این کمپانی با الگوبرداری از رقبای خود به دنبال فناوری های جدید بوده و تحقیقات گسترده ای را در زمینه خودروهای آینده آغاز کرده است.

آئودی یا ارباب حلقه ها، به تازگی خودروهایی را توسعه داده که می توانند به صورت مداوم با چراغ های راهنمایی و رانندگی ارتباط برقرار کنند.

این قابلیت که با عنوان “Traffic Light Information” شناخته می شود، به رانندگانی که در شهرهای هوشمند تردد می کنند اجازه می دهد در چهارراه ها و تقاطع ها مدیریت زمان بهتری داشته باشند.

audi-Vehicle to Infrastructure

سیستم Traffic Light Information یکی از اولین گام ها برای همگام شدن با V2I است. V2I که در واقع مخفف Vehicle to Infrastructure است،به معنای ارتباط و یکپارچگی خودروها با همدیگر و با سایر ساختارهای ترافیکی تعیین شده است.

در محصولاتآئودی این اتفاق از طریق ارتباط LTE خودرو با خدمات تکنولوژیک ترافیکی فراهم می شود.

news-2016-audi-tlio-2

در حال حاضر این سیستم توانایی نمایش زمان باقی مانده تا سبز شدن چراغ ها را در نمایشگرهای داخل خودرو و همچنین در هداپ دیسپلی دارد. رانندگان می توانند با اطلاع از این زمان، در صورت لزوم موتور خودروی خود را خاموش کنند تا از آلودگی و هدر رفتن سوخت جلوگیری شود.

در سطحی پیشرفته تر اتومبیل هایی که مجهز به قابلیت استارت-استاپ (روشن و خاموش کردن خودکار موتور) هستند، می توانند با سیستم ابداعی آئودی تعامل داشته و به صورت تمام اتوماتیک در پشت چراغ قرمز موتور را خاموش یا روشن کنند.

Vehicle to Infrastructure

شاید این قابلیت اکنون چندان مفید به نظر نرسد، اما کارایی آن در آینده نه چندان دور که خودروهای خودران همه گیر شدند، بیشتر نمایان می شود. در آن زمان با در ارتباط بودن خودروها و سیستم مدیریت شهری، اداره ترافیک راحت تر شده و از بار آن کاسته می شود؛ همچنین چراغ های راهنمایی و رانندگی می توانند به صورت خودکار نسبت به حجم ترافیک واکنش نشان داده و زمان بندی چراغ ها را تغییر دهند.

اولین خودروهای آئودی که از سیستم “اطلاعات چراغ های راهنمایی و رانندگی” بهره مند خواهند شد عبارتند از نسخه 2017 Q7، A4 و A4 Allroad.

این خودروها از پاییز امسال ارایه می شوند؛ لازم به ذکر است همانطور که در لابلای مطالب اشاره شد سیستم مورد نظر در شهرهای هوشمند و چراغ های راهنمایی که به به قابلیت V2I مجهز باشند، کارایی خواهد داشت.

audi

با این سرعت پیشرفت دور از انتظار نیست که در آینده نزدیک چراغ های راهنمایی و رانندگی نیز در اتخاذ مسیر توسط سیستم مسیریاب خودرو نقشی موثر داشته داشند، چرا که زمان بندی چراغ ها متغیر شده و سیستم مسیریاب با اطلاع از این موضوع می تواند شما را به سمت چراغ هایی که زودتر سبز می شوند، هدایت کند.

audi1

سیستم تازه آئودی همچنین می تواند با تخمین فاصله از چراغ و زمان باقی مانده به سبز یا قرمز شدن چراغ راهنمایی رانندگی، میانگین سرعت ایده آل برای جلوگیری از هدر رفت بنزین و زمان را ارائه دهد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *