اذعان به برتری سیستم‌های خودران تسلا

اذعان به برتری سیستم‌های خودران تسلا

خودروسازهای مطرح بازار در حال تلاش برای مقابله با سیستم‌های خودران پیشرفته‌ی تسلا هستند.

Tesla Motors Inc. Tests Self-Driving Technology

این خودروساز آمریکایی اوایل سال جاری اعلام نمود که قبلاً حدود 1078 میلیون کیلومتر داده‌ی رانندگی تست شده داشته و این میزان داده باعث برتری قابل‌توجه تسلا شده است. تسلا تمامی مدل‌های S را به گونه‌ای طراحی کرده که اطلاعات خود را به سرورها برمی‌گرداند و همین امر باعث شده که شرکت به چنین حجمی از داده‌ها دست پیدا کند و از آنجایی که مصرف‌کننده‌ها می‌خواهند بخشی از این طرح باشند، تسلا با به‌روزرسانی‌های جدید روز به روز سیستم خود را بهبود می‌بخشد.

Tesla Introduces Self-Driving Features With Software Upgrade

تسلا اعلام کرده در سال 2018 سیستم کاملاً خودران خواهد داشت. این در حالی است که فولکس‌واگن و دیگر خودروسازان سال 2020 و پس از آن را برای دست یابی به چنین هدفی مشخص کرده‌اند. رئیس فولکس‌واگن دکتر هربرت دایس گفته که تکنولوژی جمع آوری داده‌ی تسلا باعث برتری این خودروساز بر دیگر حریفان مطرح شده است.

2017-tesla-model-3-2016-tesla-model-x-tesla-model-s-front-end-in-motion-e1462815308901

دایس گفت:

ما این توانایی را نداریم و فردا نیز آن را نخواهیم داشت. ما نیم‌نگاهی به هزینه‌ی چنین سیستم فنی در خودروها داشته و آن را حدود 300 یورو به ازای هر خودرو می‌دانیم. شاید تا سال 2020 ما این سیستم را داشته باشیم و آن زمان این هزینه به 150 یورو کاهش می‌یابد؛ اما تنها این نیست. موضوع به زیرساخت‌های IT نیز مربوط می‌شود. باید تجهیزات و زیرساخت‌های لازم برای پردازش این حجم اطلاعات را فراهم کنید.

او اضافه می‌کند:

من فکر می‌کنم باید ایلان ماسک را خیلی جدی بگیریم؛ و اگر او عملکرد سیستم‌های خود را روز به روز ارتقا ببخشد، رسیدن به تسلا سخت خواهد بود. فکر می‌کنم در نهایت ما پیروز خواهیم شد و این به خاطر توانایی‌های ساخت گسترده‌مان خواهد بود.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *