احتمال لغو پروژهٔ ساخت جیپ واگُنییر جدید

احتمال لغو پروژهٔ ساخت جیپ واگُنییر جدید

بنا بر گزارشات، فیات-کرایسلر به دلیل مسائل فنی و مهندسی پروژهٔ ساخت جیپ واگنییر/گرند واگنییر جدید را حداقل به‌صورت موقت لغو کرده است. با توجه به این گزارش‌ها، این شرکت قصد دارد با کار بر روی پلت‌فرم مدل فعلی گرند چروکی، خودرویی تولید کند که در یک کلاس بزرگ‌تر قرار گیرد. واگنییر قرار بود با مدل سال 2019 عرضه گردد و حتی رئیس جیپ «Mike Manley» هم گفته بود کار بر روی آن آغاز شده و پروژه در حال حرکت روبه‌جلو است. همچنین جیپ پیش از رونمایی از نسخهٔ تولیدی واگنییر/گرند واگنییر جدید، معرفی یک نمونهٔ کانسپت از آن‌را برنامه‌ریزی کرده بود. این پروژه ظاهراً پیشرفت کرده بود چراکه چند وقت پیش هم تصاویری از جیپ به بیرون درز کرد که در آن نمای جلو و عقب واگنییر دیده می‌شد. همچنین قرار بود این خودرو در داخل هم مجهز به سه ردیف صندلی باشد.

2019-jeep-grand-wagoneer-spy-photos6

Manley اعلام کرده بود که واگنییر پرچم‌دار جیپ بوده و مدل گرند واگنییر به‌عنوان نسخه‌ای لوکس‌تر و با سطح پریمیوم بیشتر در بالاترین سطح تیپ‌های واگنییر قرار گرفته و می‌تواند قیمتی بین 130 تا 140 هزار دلار داشته باشد. این خودرو به‌عنوان نماینده‌ای از جیپ برای نبرد با مرسدس بنز GLS و لکسوس LX در نظر گرفته شده بود؛ اما درحالی‌که بنا بر گزارشات، واگنییر/گرند واگنییر تا سال 2019 عرضه نخواهد شد، فیات-گرایسلر احتمالاً همچنان کار بر روی ساخت یک SUV پرچم‌دار را ادامه خواهد داد. این شرکت ممکن است از شاسی یک دوج رم 1500 برای ساخت SUV بزرگ جیپ استفاده کند.

2019-jeep-grand-wagoneer-spy-photos7

بااین‌حال حتی اگر واگنییر جدید ساخته نشود، مطمئناً جیپ در سال‌های آینده بازهم محصولات جدید زیادی را ارائه خواهد کرد. در میان این خودروها، نزدیک‌ترین آن‌ها نسل جدید مدل رانگلر است که سال آینده معرفی شده و سپس نسخهٔ وانت آن‌هم ارائه خواهد شد. همچنین خریدارانی هم که به دنبال عملکرد هستند می‌توانند منتظر گرند چروکی هلکت باشند که پیش‌بینی می‌شود سال آینده معرفی گردد. علاوه بر این‌ها، نسل جدید کامپس هم به‌تازگی رونمایی شده و با استایل زیبای خود می‌تواند موفقیت را برای جیپ به دنبال داشته باشد.

Jeep Grand Wagoneer Render
Jeep Grand Wagoneer Render

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *