اتوپایلوت تسلا بازهم حادثه آفرید؛ سازمان NHTSA پرونده را بررسی می کند

اتوپایلوت تسلا بازهم حادثه آفرید؛ سازمان NHTSA پرونده را بررسی می کند

سیستم رانندگی خودکار تسلا که با نام اتوپایلوت شناخته می شود، این روزها زیر تیغ انتقادات فراوان قرار گرفته است.

ماجرا از آنجا شروع شد که چند وقت پیش در سانحه ای تسلا مدل S با یک تریلی برخورد کرده و راننده آن بر اثر شدت جراحات وارده جان سپرد.

این تصادف که در حالت اتوپایلوت رخ داده در محافل خبری سر و صدای زیادی به پا کرده و حتی باعث ورود سازمان امنیت ملی ترافیک اتوبان های آمریکا (NHTSA) به ماجرا شده است.

اتوپایلوت تسلا بازهم حادثه آفرید؛ سازمان NHTSA پرونده را بررسی می کند

بعد از این تصادف منجر به مرگ که در 30 ژوئن رسانه ای شد، هر از گاهی انتقاداتی از سوی مالکان خودروهای تسلا مطرح شده است.

در آخرین مورد یکی از اعضای کلوب تسلا موتورز ادعا کرده که مدل X دوست او هنگام استفاده از حالت اتوپایلوت در نیمه شب، از مسیر خود منحرف شده و به گارد ریل برخورد کرده است.

طبق گفته های این شخص، هنگام حادثه که در جاده ای در مونتانا رخ داده تسلا مدل X با سرعتی بین 56 الی 60 مایل در ساعت در حال حرکت بوده است. اگر چه سمت راست خودرو در برخورد با گارد ریل آسیب شدیدی دیده اما سرنشینان در سلامت کامل به سر می برند.

اتوپایلوت تسلا بازهم حادثه آفرید؛ سازمان NHTSA پرونده را بررسی می کند

با وجود این موارد، تسلا به طور واضح و شفاف به رانندگان خودروهای خود توصیه کرده که هنگام استفاده از حالت اتوپایلوت، برای حفظ کامل کنترل نباید دست های خود را از روی فرمان خودرو بردارند.

همچنین رانندگان نباید از این سیستم در جاده ها و مسیرهایی که فاقد خط جدا کننده وسط هستند، استفاده کنند. گفتنی است که تصادف اخیر مربوط به مدل X در جاده ای یک بانده و بدون خطوط راهنما رخ داده است.

اتوپایلوت تسلا بازهم حادثه آفرید؛ سازمان NHTSA پرونده را بررسی می کند

سیستم های رانندگی خودکار که توسط سازندگان مختلف توسعه می یابد، با وجود پیشرفته بودن هنوز خالی از اشکال و کامل نیستند؛ یقینا چندین سال زمان نیاز است تا با اعتماد کامل بتوان هنگام تردد در یک جاده فرعی در نیمه شب، کنترل خودرو را به سنسورها و سیستم های کمکی سپرد.

اما روز گذشته کمپانی تسلا با بررسی داده ها در پاسخ به این حادثه اعلام کرد که راننده مدل X در چندین مورد قوانین و شرایط استفاده از حالت اتوپایلوت را زیر پا گذاشته است.

از جمله اینکه در جاده ای فاقد خط وسط و در سرعت بالا این گزینه را فعال کرده و قبل از لحظه وقوع حادثه به مدت دو دقیقه دست های او فرمان را لمس نکرده است؛ علاوه بر اینها با بدتر شدن وضعیت جاده به راننده اخطار داده شده و از وی درخواست شده که کنترل خودرو را در اختیار بگیرد، اما وی از این کار خودداری کرده و در نهایت منجر به تصادف با گارد ریل شده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *