آیا مازراتی بر اساس فیات 500 یک هاچ‌بک داغ می‌سازد؟

آیا مازراتی بر اساس فیات 500 یک هاچ‌بک داغ می‌سازد؟

اگر به خاطر داشته باشید چند سال پیش آستون‌مارتین بر اساس خودروی شهری تویوتا IQ اقدام به ساخت یک خودروی شهری کوچک و لوکس با نام سیگنت نمود. هرچند این خودرو به آن موفقیت و فروشی که آستون‌مارتین انتظار داشت دست پیدا نکرد اما یک خودروی شهری منحصربه‌فرد بود که برای زمانی کوتاه جایگاه ویژه‌ای در بازار داشت و علاقه‌مندان زیادی پیدا کرد. حال گویا قرار است دوباره یکی دیگر از خودروسازان لوکس دنیا اقدام به معرفی یک هاچ‌بک شهری بر اساس خودرویی آشنا نماید.

آستون‌مارتین سیگنت
آستون‌مارتین سیگنت

در این مورد، به‌تازگی یک تصویر از یک هاچ‌بک داغ که توسط مازراتی بر اساس فیات 500 ساخته شده و طراحی جذابی دارد، افشا شده است که احتمال ساخت چنین خودرویی توسط مازراتی را مطرح کرده است. از این خودرو که در حال حاضر مازراتی 500 نامیده می‌شود، فعلاً تنها یک رندر وجود دارد که در آن جلوپنجرهٔ مازراتی، رینگ‌های عملکردی و ورودی‌های هوای بزرگ بر روی بدنهٔ یک فیات 500 دیده می‌شود. مازراتی 500 مانند آستون‌مارتین سیگنت به‌عنوان یک خودروی کم‌مصرف در سبد محصولات مازراتی که شامل خودروهای بزرگ و نسبتاً پرمصرفی چون گرن‌توریزمو، کواتروپورته و لوانته می‌شود حضور خواهد یافت.

maserati-500-concept

به‌احتمال‌زیاد این هاچ‌بک کوچکِ داغ و پریمیوم مجهز به یک پیشرانهٔ 1.4 لیتری چهار سیلندر توربو با 190 اسب بخار قدرت خواهد بود که تمامی این نیرو را توسط یک گیربکس دستی به چرخ‌های جلو می‌فرستد؛ اما مهم‌تر از این، 500 تولید آلایندگی کمی خواهد داشت که میانگین تولید آلایندگی برند مازراتی را کاهش خواهد داد. مازراتی هنوز هیچ مبلغی را به‌عنوان قیمت هاچ‌بک داغ خود ارائه نکرده است اما با توجه به قابلیت صرفه‌جویی در مصرف سوخت و البته برند لوکسش، احتمالاً شروع قیمت آن از 50 هزار دلار خواهد بود که البته عجیب نیست. درهرحال شاید این عکس حقیقت داشته باشد و به‌زودی بتوانیم چنین خودرویی را واقعاً رؤیت کنیم.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *