آیا اونتادور به پایان راه خود نزدیک شده است؟

آیا اونتادور به پایان راه خود نزدیک شده است؟

لامبورگینی, اونتادور را در سال 2011 و نمایشگاه خودروی ژنو به جهانیان معرفی کرد و به‌طورقطع یکی از موفق‌ترین محصولات این شرکت به همراه گالاردو محسوب می‌شود.
موتور دوازده سیلندر گاو وحشی نسخهٔ بروز شده و پرقدرت موتور مورسیه لاگو با 700 اسب بخار و 650 نیوتون بر متر است که می‌توانست به شتاب 0-100 زیر 3 و حداکثر سرعت 350 دست یابد.
البته نسخه‌های متفاوتی نیز از این 12 سیلندر خشمگین تولید شده که می‌توان به اونتادور نسخهٔ میورا یا رودستر یا 50th Anniversary اشاره کرد.

2016 Lamborghini Aventador LP750-4 SV

قانون نانوشته‌ای وجود دارد که لامبورگینی برای پایان دادن به نسخهٔ 12 سیلندرهای خود با یک بهینه‌سازی بسیار جدی و استفاده از پسوند sv در محصولاتش استفاده می‌کند و در مدل‌های میورا -دیابلو-مورسیه لاگو شاهدش بودیم. اونتادور نیز از این قانون مستثنا نبوده و مدل سوپر ولوچهٔ آن توانست به یک رقیب چغر بد بدن برای بیشتر سوپراسپرتهای هم‌ردهٔ خود تبدیل شود و در نوربرگ‌رینگ نیز توانست زمان کمتر از 7 دقیقه را ثبت کند.

lamborghini-aventador-performante-spy-shot11

lamborghini-aventador-performante-spy-shot8

lamborghini-aventador-performante-spy-shot2

2015-Lamborghini-Aventador-LP750-4-SV-homepage

داخل پرانتز به این نکته اشاره کنیم که لامبورگینی برای اولین بار پسوند gt را بعد از sv را در مدل دیابلو استفاده کرد که خودرویی با صدای اگزوز بالا و تولید محدود 80 عدد بود که در زمان خود جزو سوپراسپرتهایی بود که با دیدن آن آدرنالین خونتان بالا می‌رفت.

lamborghini_working_on_the_next_aventador_evolution_600

اخیراً تصاویر جاسوسی جدیدی از تست یک اونتادور با نمایی متفاوت مشاهده شده است و آن‌گونه که مشخص است از سیستم اگزوز جدید و آئرودینامیک فعال که در اوراکان پرفورمانته در استفاده شده است بهره می‌برد و می‌توان این احتمال را داد که باز شاهد شکستن رکورد زمانی دیگری در جهنم سبز باشیم. ولی یک علاقه‌مند خودرو با اسم mark smeyers رندرهایی احتمالی از این گاو وحشی را طراحی که مشاهدهٔ آن خالی از لطف نیست.

2018_aventador_gt_5_560

2018_aventador_gt_8_560

نویسنده:امید پورسعیدی

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *