آپدیت ماهانه سیستم اتوپایلوت خودروهای تسلا از ماه آینده آغاز می شود

آپدیت ماهانه سیستم اتوپایلوت خودروهای تسلا از ماه آینده آغاز می شود

ایلان ماسک مالک کمپانی تسلا در جواب سوال یکی از خریداران خودروی «Model S» این شرکت اعلام کرده است که نسخه اصلاح شده و بهبود یافته سامانه هوشمند «اتوپایلوت» تا حدود سه هفته دیگر عرضه می شود. البته شاید تمام ویژگی هایی که تسلا پیش از این وعده آنها را داده بود با این آپدیت در دسترس مالکان قرار نگیرند.

تسلا اعلام کرده بود که قصد دارد تا پیش از پایان سال آینده میلادی خودروهای خود را به معنی واقعی کلمه «خودران» یا «بی نیاز از راننده» سازد. برای دستیابی به این هدف قرار است آپدیت های سیستم اتوپایلوت به صورت ماهیانه انجام گیرد و به مرور ویژگی های جدیدی به آن افزوده شود.

سری جدید خودروهای برقی تسلا همچون Model S وModel X مجهز به دوربین های اضافه ای هستند که قرار است با بهره گیریاز آنها قابلیت های سیستم فرمان دهی خودکار (Autosteer) ارتقا یابد. در مرحله بعد نیزمحدودیت استفاده از سیستم «Smart Summon» – که فعلاً تنها محدود بهزمان حرکت در خط مستقیم است– برطرف خواهد شد.

بروز چند تصادف و یک حادثه منجر به فوت، خودروهای تسلا و سامانه هوشمند اتوپایلوت آن را با دردسرهای زیادی مواجه ساختهاست. ماسک و همکارانش امیدوارند با ارتقای سخت افزار خودروهای این شرکت و عرضه مداوم به روز رسانی های نرم افزاری دیگر شاهد وقوع حوادث مشابه نباشند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *