آلمان در برابر انگلستان! مصاف جگوار اف-پیس با مرسدس بنز GLC و ب‌ام‌و X3

آلمان در برابر انگلستان! مصاف جگوار اف-پیس با مرسدس بنز GLC و ب‌ام‌و X3

شاسی بلندهای لوکس امروزه از بازار پررونقی برخوردارند. در این بررسی ما سه شاسی‌بلند تقریباً هم‌اندازه با قدرت‌های یکسان را در برابر هم قرار داده‌ایم. جگوار اف پیس جدید به همراه مرسدس بنز GLC و ب‌ام‌و X3 سه رقیب مورد بحث هستند که از پیشرانه‌های 4 سیلندر دیزلی استفاده می‌کنند.

bmw-x3-jaguar-f-pace-mercedes-glc-4

جگوار هم‌اکنون بهتر از هر زمان دیگری بوده و مدل‌های قدیمی آن جای خود را به نمونه‌های مدرنی چون شاسی‌بلند اف پیس داده‌اند. ما اینجا درباره‌ی خودروهای ارزان صحبت نمی‌کنیم. جگوار اف پیس با پیشرانه‌ی 4 سیلندر دیزلی بهای آغازی 43500 یورویی دارد. ب‌ام‌و X3 xDrive 20d (42800 یورو) تقریباً قیمت یکسانی با رقیب انگلستانی نشان می‌دهد اما مرسدس بنز با بهای 46827 یورویی خود راه را جدا کرده و گران‌ترین خودرو لقب می‌گیرد. البته این خودرو قدرت و گشتاور بیشتری دارد.

bmw-x3-jaguar-f-pace-mercedes-glc-3

انتظار ما از ساخته‌های جگوار کیفیت بالا خصوصاً در کابین است اما در اف پیس پلاستیک‌های ساده پنهان نبوده و به محض نشستن در کابین آن‌ها را مشاهده خواهید کرد. کسانی که خواهان حفاظت خود از این حس نه‌چندان خوشایند هستند باید تجهیزات اضافی را سفارش دهند. حتی موارد قابل‌ذکر دیگری هم وجود دارند که حس بد داخل کابین را تشدید می‌کنند: کابل‌های پنهان نشده در کف خودرو، سطوح سخت کابین و…

jaguar-f-pace-x3-glc-19

در ب‌ام‌و پلاستیک‌های بهتر زیادتری وجود دارند و همچنین شاهد سطوح آلومینیومی هستیم اما پوشش‌های ساده‌ی موجود در ستون B از طرف دیگر می‌تواند باعث ایجاد گله و شکایت شود.

jaguar-f-pace-x3-glc-28

اما نوبت به مرسدس بنز می‌رسد و اینجاست که اوضاع به‌کلی فرق می‌کند. GLC خیلی جگوارتر از اف پیس است! چرم کشیده شده روی داشبورد (سفارشی) نگاه‌ها را به‌سوی خود جلب می‌کند. کابین زیبای این خودرو بسیار شبیه C کلاس است. به علاوه همان میزان تجهیزات ایمنی و بهترین صندلی‌ها در این خودرو نیز وجود دارند.

jaguar-f-pace-x3-glc-10

به عنوان قهرمان کیفیت، GLC رقیبی در این حوزه ندارد. از نظر تغییرپذیری هر سه خودرو در سطحی متوسط هستند. تفاوت‌ها در حجم فضای خالص هستند. جگوار با فضای صندوق 1740 لیتری بالاتر از دو رقیب دیگر با حجم فضای بار 1600 لیتری قرار می‌گیرد.

jaguar-f-pace-x3-glc-14

jaguar-f-pace-x3-glc-15

jaguar-f-pace-x3-glc-5-1

jaguar-f-pace-x3-glc-6

jaguar-f-pace-x3-glc-23

jaguar-f-pace-x3-glc-24

jaguar-f-pace-x3-glc-18

jaguar-f-pace-x3-glc-17-1

jaguar-f-pace-x3-glc-9

jaguar-f-pace-x3-glc-8-1

jaguar-f-pace-x3-glc-27

jaguar-f-pace-x3-glc-26-1

bmw-x3-jaguar-f-pace-mercedes-glc-1

صدای جاده بیشتر به کابین جگوار راه پیدا می‌کند. این خودروی بزرگ به‌طور عجیبی از پس پیچ‌ها برمی‌آید و وزن 1895 کیلوگرمی آن به ندرت به چشم می‌آید. در خلال تست اسلالوم سیستم ESP دخالت می‌کند بنابراین در این بخش جگوار به پای رقبا نمی‌رسد.

bmw-x3-jaguar-f-pace-mercedes-glc

شتاب گیری جگوار نیز همانند تست اسلالوم آن است. این شاسی‌بلند 4.7 متری بازنده است و پیشرانه‌ی خشن آن تلاش زیادی را نشان می‌دهد. در سرعت‌های پایین ب‌ام‌و X3 ثابت‌قدم‌تر است درحالی‌که GLC علیرغم وزن 1.9 تنی خود در دورهای میانی خوب عمل می‌کند.

jaguar-f-pace-x3-glc-16

jaguar-f-pace-x3-glc-7

jaguar-f-pace-x3-glc-25

bmw-x3-jaguar-f-pace-mercedes-glc-2

به نظر می‌رسد که ب‌ام‌و هدف متفاوتی دارد. خودروی حاضر در تست دارای لاستیک‌های سفارشی 275 است. جای تعجب نیست که ب‌ام‌و با وجود فرمان حساس به همراه شاسی سفت ماهرترین خودرو در مانورهای سنگین است.

jaguar-f-pace-x3-glc-22

jaguar-f-pace-x3-glc-21

jaguar-f-pace-x3-glc-20

jaguar-f-pace-x3-glc-4

jaguar-f-pace-x3-glc-3

jaguar-f-pace-x3-glc-2

jaguar-f-pace-x3-glc-13

jaguar-f-pace-x3-glc-12

jaguar-f-pace-x3-glc-11

منبع: auto-motor-und-sport

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *