آزمایش پروتوتایپ ب‌ام‌و M8 در نوربرگ‌رینگ

آزمایش پروتوتایپ ب‌ام‌و M8 در نوربرگ‌رینگ

آیا این جانشین M1 است که منتظرش بودیم؟

مدت‌ها است که شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه ب‌ام‌و قصد احیاء و بازگرداندن کوپهٔ بزرگ و لوکس سری 8 خود را دارد تا با آن به جنگ مستقیم مرسدس بنز S کلاس کوپه برود. هرچند مدل کنونی M6 به‌طور موقت این شکاف را در سبد محصولات ب‌ام‌و پُر کرده است اما طرفداران این برند آلمانی هنوز هم خواهان چیزی قوی‌تر از این گرند تورر لوکس و اسپرت کنونی هستند. حالا تصاویر جاسوسی جدیدی از یک پروتوتایپ ب‌ام‌و منتشر شده است که ممکن است همان خودرویی باشد که مدت‌ها است منتظرش بوده‌ایم.

bmw-m8-spy-shots2

در این تصاویر جدید، یک کوپهٔ بزرگ استتار شده دیده می‌شود که در حال آزمایش در پیست نوربرگ‌رینگ است. احتمال داده می‌شود که این خودرو، نسل جدید سری 8 باشد که اگر این احتمال صحت داشته باشد این دومین باری است که سری 8 پنهانی در جاده‌های عمومی آزمایش می‌شود. این بار، پروتوتایپ دیده‌شده در نوربرگ‌رینگ به رینگ‌های جدیدی مجهز است، ارتفاع بسیار کمی از سطح زمین دارد و از برخی تجهیزات آئرودینامیک در جلو و عقب سود می‌برد که نشان می‌دهد این یک نمونهٔ عملکرد بالای M است.

bmw-m8-spy-shots

bmw-m8-spy-shots3

bmw-m8-spy-shots4

مانند پروتوتایپ‌های قبلی، این نمونهٔ در حال آزمایش در نوربرگ‌رینگ هم از بدنه‌ای کشیده و دوست‌داشتنی برخوردار است اما بااین‌حال برخی میگویند که این خودرو ممکن است نسل جدید M6 باشد ولی این احتمال اشتباه است زیرا این پروتوتایپ در حال آزمایش ابعاد بزرگ‌تری نسبت به سری 6 داشته و از طراحی باابهت‌تری هم برخوردار است.

bmw-m8-spy-shots5

اگر ب‌ام‌و قطعاً تصمیم به احیاء سری 8 داشته باشد، ممکن است در زیر کاپوت آن یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 بای‌توربو قرار گیرد؛ اما نسخهٔ پرچم‌دار M8 مجهز به پیشرانهٔ قوی‌تر V12 خواهد بود. هردوی این موتورها قدرتی بیش از 600 اسب بخار خواهند داشت و هردو به‌صورت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک در دسترس خواهند بود. ب‌ام‌و M8 به‌عنوان یک کوپهٔ لوکس اسپرت که مرسدس بنز S63 AMG کوپه را در برابر خود می‌بینید ظرف حدود 4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.

کانسپت BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe
کانسپت BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe

در بخش طراحی بیرونی نیز به نظر می‌رسد کانسپت Gran Lusso Coupe که توسط پینین‌فارینا طراحی شده و سال 2013 معرفی شد، الهام‌بخش سری 8 جدید باشد. این کانسپت دارای جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بزرگ‌تر از حد معمول، چراغ‌های جلوی باریک و کشیده و قسمت عقبی صاف و صیقلی است که به پروتوتایپ در حال آزمایش شباهت دارد. غیر از نسخهٔ عملکرد بالای M8، طیف مدل‌های ب‌ام‌و سری 8 ممکن است شامل پنج نسخهٔ مختلف با نام‌های 825، 830، 850، 860 و M850 باشد.

bmw-pininfarina_gran_lusso2

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *