آزادسازی قیمت خودرو ؛ خوش بحال خودروسازان

آزادسازی قیمت خودرو ؛ خوش بحال خودروسازان

نمی دانیم چند وقت دیگر – که شاید به چندسال دیگر هم برسد – وقتی دوباره به این خبر در آرشیو سایت برخورد می کنیم چه واکنشی نشان می دهیم؟ می خندیم یا اینکه به حال و روز خودمان افسوس می خوریم که آن روزها که می توانستیم به وسع خودمان کاری انجام دهیم چرا غفلت کردیم و دست روی دست گذاشتیم . . . ؟

آزادسازی قیمت خودرو ؛ خوش بحال خودروسازان

اما به لطف خدا امروز بار دیگر عمرمان فرصتی داد تا برای همیشه از این فکرها و یا بهتر بگوییم از این عذاب وجدان خودرویی خلاص شویم! امروز که شما این خبر را می خوانید باید بدانید که کار گروه کنترل بازار ظاهرا چشمش را برهمه مشکلات موجود و بویژه مسائل پیش آمده در این یکی دوسال اخیر براحتی بست و درمورد پیشنهاد آزادسازی قیمت خودرو را رای مثبت خود را اعلام کرد تا در یک حرکت تامل برانگیز از طرف ریاست دولت نهایتا موضوع آزادسازی مشروط قیمت خودرو به لحاظ قانونی تایید و تصویب و بیش از هر زمان دیگری به مرحله اجرا نزدیک شود.

خوش بحال خودروسازان؛ همان هایی که دیگر نیازی به اجازه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای تعیین قیمت خودروهایشان ندارند؛ خوش به حال خودروسازان که از این ساعت به بعد حاشیه بازار را اولین بهانه خود قرار داده و قیمتشان را بالا می کشند.

خوش بحال خودروسازان؛ همان هایی که از این به بعد هیچ نهادی بر تعیین قیمتشان نظارتی ندارد مگر اینکه از آنها شکایت شود؛ همان هایی که از فردا با اشتیاق 300 % خودروها را از انبارهایشان راهی بازار می کنند. خوش بحال خودروسازان که از این به بعد قیمت تعیین شده از طرف سازمان حمایت نه قیمت قطعی بلکه « قیمت مرجعی » است؛ یعنی یا باید به این قیمت بفروشند یا اگر بیشتر می فروشند باید 95 درصد مابه التفاوت آنرا به حساب خزانه واریز کنند تا از طرف وزارت صنعت و معدن صرف اجرای طرح صیانت از تولید شود.

می دانید « قیمت مرجعی » از این به بعد چه کلاه گشادی برای مشتریان است؟؟؟ یعنی مثلا اگر مگان را از امروز به بعد حتی باقیمت 80 میلیونی هم بفروش برسد تا زمانیکه خودروساز فروشنده مابه التفاوت 80 میلیون را باقیمت مرجع سازمان حمایت به حساب دولت واریز کند، هیچ اشکال و ایرادی دامن خودروساز فروشنده را نمی گیرد؛ اینجا را خوب دقت کنید؛ یعنی هیچ منع قانونی این وسط وجود ندارد.

و اما بد بحال مشتریان؛ همان هایی که از امروز به بعد حکم نمونه آزمایشگاهی را برای طرح آزادسازی مشروط قیمت ها را دارند؛ همان هایی که باید یک چشم امیدشان به هرچه کم بودن قیمت مرجع تعیین شده از طرف سازمان حمایت است و چشم دیگرشان به خودروسازها؛ همان هایی که اگر زیادی هم به آزادسازی مشروط واکنش نشان دهند می توانند از اختیار خودروسازها برای تعیین قیمت خودروها را کمتر و کمتر کنند.

بدبحال مشتریان؛ ولی مشتریان چرا ؟؟؟ بدبحال خودمان که فراموش کرده ایم تصمیم گیرنده نهایی کسی غیر از ما نیست؛ فراموش کرده ایم که این وسط خودمان هستیم که به حاشیه بازار التهاب می دهیم نه خودروسازان؛ حقوقمان را به کلی فراموش کرده ایم و طوری رفتار می کنیم که انگار دیگر هیچکسی نمی تواند به این اوضاع سروسامان دهد. کلاهتان را قاضی کنید و بگویید با این اوصاف و با آزادسازی مشروط قیمت ها چه چیزی در انتظار ماست ؟؟؟

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *