چراغ سبز اتحادیه اروپا به وضع قوانین سخت‌تر در حوزه خودرو

چراغ سبز اتحادیه اروپا به وضع قوانین سخت‌تر در حوزه خودرو

قانون‌گذاران اتحادیه‌ی اروپا موافقت خود با بازنگری و سخت‌تر شدن قوانین مربوط به فروش خودروهای جدید در این اتحادیه را اعلام کردند.

Heavy-Duty Truck Emissions 01

در تلاش به منظور جلوگیری از وقوع رویداد مشابه با رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن، این قوانین به دنبال یافتن کشمکش‌ها و تضادهای بین خودروسازان داخلی و رگلاتورهای ملی خواهند بود.

VW emissions scandal

اگرچه که این قانون هنوز به‌صورت یک پیش‌نویس بوده و نیازمند نهایی شدن در کمیسیون اروپا، اعضای این اتحادیه و قانون‌گذاران است اما سیستمی را پیشنهاد خواهد کرد که طی آن خودروسازان پرداخت مستقیم پول به مراکز تست به امید شکستن روابط فی‌مابین را متوقف خواهند کرد. معنی سخن این است که در آینده کشورهای اتحادیه اروپا باید بودجه‌ای را به مراکز تست آلایندگی اختصاص دهند و از خودروسازان مالیات اخذ کنند.

roush-active-exhaust

قانون یاد شده همچنین تصریح می‌کند که اعضای اتحادیه نیازمند تست حداقل 20 درصد خودروها به منظور وارد شدن به بازارهای مربوطه خواهند بود. به علاوه آن‌ها قدرت تست تصادفی خودروها و اخذ جرائم مالیاتی را خواهند داشت.

audi-inka-test-006

پس از رسوایی تست‌های آلایندگی فولکس‌واگن، پارلمان اروپا توصیه کرد که آژانس مستقلی نظیر دفتر حفاظت محیط‌زیست ایالات‌متحده ایجاد شود. هرچند در قوانین یاد شده، موضوعی درباره‌ی ایجاد این دفتر وجود ندارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *