پشت پرده شکسته شدن رکورد سریعترین دریفت دنیا توسط نیسان GT-R [تماشا کنید]

پشت پرده شکسته شدن رکورد سریعترین دریفت دنیا توسط نیسان GT-R [تماشا کنید]

برخی از نسل فعلی جی تی ار خسته شده اند، به خصوص بعد از آنکه در نمایشگاه ماه گذشته شیکاگو نیسان بار دیگر نسخه اپدیت شده ای از مدل فعلی را برای سال 2017 رونمایی کرد.

10 سال تولید مداوم یک خودرو (هرچند با آپدیت های فراوان) در دنیای سریع و آتشین امروزی زمان زیادی تلقی می شود، اما ظاهرا نیسان عملا قیمت کم و سود اندک حاصل از فروش GT-R را با تیراژ زیاد و نگه داشتن طولانی مدت این خودرو بی رقیب بر روی خط تولید، بالانس کرده است.

با این وجود می توان از تیم بازاریابی و تبلیغات گسترده نیسان برای در صدر نگه داشتن GT-R بر روی خروجی خبرگزارهای با شگفتی یاد کرد.

پشت پرده شکسته شدن رکورد سریعترین دریفت دنیا توسط نیسان GT-R [تماشا کنید]

شکستن چند رکورد مختلف (از جمله داشتن سریعترین خودرو تولید انبوه در پیست نوربرگ رینگ) توسط مدل های ویژه GT-R در سال های اخیر باعث شده که دیگر شنیدن ارقام شگفت انگیز در مورد سرعت و عملکرد این خودرو به یک عادت بدل شود.

اما در خصوص تازه ترین رکورد شکنی GT-R ماجرا کمی متفاوت است. دریفت چند سالی است که در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته ولی برای ژاپنی ها یکی از رشته های سنتی اتومبیل رانی محسوب می شود، چرا که دریفت اساسا ریشه ای ژاپنی دارد.

به هرحال پس از آنکه دوسال قبل تویوتا با ارتقاء یکی از محصولات اسپرت و کوچک خود (GT86) رکورد سرعت در حین حرکت دریفت را با رقمی در حدود 256کیلومتر در ساعت شکست، حالا نیسان این رکورد را تا مرزهای ترسناکی ارتقاء داده است.

304 کیلومتر در ساعت، رکورد تازه نیسان GT-R است، سرعتی که برای بسیاری از خودروها، حد و مرز نهایی در تندی در خط مستقیم محسوب می شود، برای GT-R به بازیچه ای برای لیز خوردن و شیطنت تبدیل شده.

پشت پرده شکسته شدن رکورد سریعترین دریفت دنیا توسط نیسان GT-R [تماشا کنید]

اما چنین چیزی چطور ممکن است؟ پاسخ را نه در حربه های تبلیغاتی بلکه در فریب جزئی افکار عمومی می توان جستجو کرد، در واقع GT-R رکورد شکن، ماحصل پروژه تیونینگ شاخه اسپرت نیسان (نیسمو) است و قدرتی در حدود 1380 اسب بخار دارد.

اگر چنین رقمی را با حداکثر قدرت 600 اسب بخاری مدل تولید انبوه مقایسه کنید، در خواهید یافت که نیسان در واقع این رکورد شکنی را با یک خودرو بسیار ویژه و غیر تولیدی ثبت کرده و شاید از این حیث افتخار بزرگی از نظر فنی نسیب GT-R تولیدی نشود.

بسیاری رکورد های دیگر شتاب و سرعت GT-R نیز چنین وضعیتی دارند و مربوط به خودروهای تیونینگ شده تا مرز 2000 اسب بخار قدرت هستند ولی در هر صورت مشاهده ویدیو این رکورد شکنی که توسطماساتو کاواباتا به عنوان یکی از قهرمانان مسابقات دریفت در فرودگاه فجریه اماراتانجام شده، خالی از لطف نیست.

گفتنی است در این رکورد شکنی، خودرو تا حدود 30 درجه به سمت بیرون مایل شده است که این زاویه از اهمیت ویژه ای (با توجه به سرعت شگفت انگیر خودرو) برخودار است و مهارت راننده و چسبندگی فوق العاده تایرهای TOYO را می رساند که مخصوص این رکورد شکنی طراحی و تولید شده اند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *