همکاری مشترک انویدیا و بوش در زمینه تکنولوژی خودران

همکاری مشترک انویدیا و بوش در زمینه تکنولوژی خودران

انویدیا و بوش در حال کار مشترک به منظور توسعه‌ی سیستم‌های خودران جدید و پیشرفته برای خودروهای تولید انبوه هستند. هر دو شرکت اخبار مربوط به این همکاری را تأیید کرده‌اند.

nvidia-and-bosch

سیستم کامپیوتری مصنوعی و هوشمند جدید بوش بر پایه‌ی نسل بعدی تکنولوژی Drive PX انویدیا ساخته خواهد شد. سوپرچیپ Al اولین پردازنده‌ی تک چیپی خواهد بود که می‌تواند به رانندگی خودران سطح 4 دست پیدا کند.

nvidia-ai-car-demonstration-02

سیستم Xavier به حدی هوشمند است که می‌تواند تمامی محاسبات موردنیاز برای رانندگی خودران کاملاً را انجام دهد. از جمله‌ی این محاسبات می‌توان به فهم سه‌بعدی محیط اطراف، مکان‌یابی روی نقشه‌های HD و همچنین محاسبه‌ی دینامیک و رانندگی ایمن خودرو اشاره کرد.

Bosch CES concept car 04

این دو کمپانی می‌گویند که در حال توسعه‌ی خودروی خودرانی هستند که از نرم‌افزار و سخت‌افزار یادگیری عمیق انویدیا استفاده خواهد کرد.

Bosch-MRR-rear-radar-sensor-for-safe-lane-changes

مؤسس و مدیرعامل انویدیا در اطلاعیه‌ای آورده است:

خودروهای خودران چالشی هستند که در نهایت می‌توان آن‌ها را با پیشرفت‌های صورت گرفته در یادگیری عمیق و هوش مصنوعی حل کرد. بوش با استفاده از کامپیوتر خودروی Drive PX Al سیستم‌هایی در حد خودرو و برای خودروهای خودران تولید انبوه خواهد ساخت. ما با همکاری مشترک آینده‌ای را خواهیم ساخت که در آن خودروهای خودران حمل‌ونقلی ایمن و دسترس‌پذیر برای همه‌ی افراد فراهم خواهند ساخت.

[دانلود ویدئو]

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *