مصاف واکسهال موکا X، پژو 2008 و هوندا HR-V

مصاف واکسهال موکا X، پژو 2008 و هوندا HR-V

کراس اوور واکسهال/اوپل چهره و نامی جدید برای خود دست‌وپا کرده است اما آیا موکا X بهتر از دو رقیب دیگر یعنی پژو 2008 و هوندا HR-V است؟

Vauxhall Mokka X vs Peugeot 2008 vs Honda HR-V

میزان فروش کراس اوورهای کامپکت بالاست بنابراین جای تعجبی وجود ندارد که می‌بینیم واکسهال در میانه‌ی عمر موکا بازطراحی‌ای را انجام داده است. این مدل خانوادگی قبلاً به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای این شرکت شناخته می‌شده اما موکا X با ظاهر جدید، تکنولوژی به‌روز شده و تغییر نام درصدد است تا جذابیت خود را بیش‌ازپیش نشان دهد.

Vauxhall Mokka

واکسهال همچنین طیف مدل‌های این خودرو را به تنها سه مدل اکتیو، دیزاین Nav و الیت کاهش داده است. به علاوه طیف نسبتاً مناسبی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی به همراه گزینه‌ی سیستم چهار چرخ محرک نیز ارائه می‌شود.

Vauxhall Mokka

هرچند، موکا X باید بسیار قوی عمل نماید در صدر این کلاس قرار گیرد. یکی از مدل‌های مورد علاقه‌ی ما که اخیراً بازنگری شده پژو 2008 است. این فرانسوی شیک، مجهز و خوش‌ساخت یکی از اقتصادی‌ترین پیشرانه‌های اقتصادی بازار را در اختیار دارد.

Vauxhall Mokka X vs Peugeot 2008 vs Honda HR-V

دیگر حریف نسبتاً تازه‌وارد هوندا HR-V است. ما قبلاً نمونه‌ی بنزینی این خودرو با گیربکس اتوماتیک CVT را تست کرده‌ایم اما این بار نسخه‌ی دیزلی 1.6 لیتری با گیربکس دستی زیر میکروسکوپ قرار می‌گیرد.

شاخ‌به‌شاخ

آفرود

Peugeot 2008

Peugeot 2008

نسخه‌های Allure و GT-Line پژو 2008 از تنظیمات کنترل چسبندگی شرکت سود می‌برند که دارای حالت‌های شن، برف، گل و نرمال برای کنترل کشش است.

تطبیق‌پذیری

Honda HR-V

Honda HR-V

اطلاعات سرگرمی

Vauxhall Mokka

Peugeot 2008

Honda HR-V

Vauxhall Mokka X vs Peugeot 2008 vs Honda HR-V

قضاوت نهایی

Peugeot 2008

رتبه‌ی اول: پژو 2008 با ترکیب مناسبی از شیک و مجهز بودن و هزینه‌های پایین مالکیت،2008 بازنگری شده یک جایگزین دل‌چسب برای هاچبک های سنتی است. این خودرو همچنین تجربه‌ی سواری برجسته‌ای داشته و در آب‌وهوای نامساعد نیز امنیت رانندگی بالایی دارد. اگرچه این خودرو در این مقایسه به اندازه‌ی رقبا جادار نیست اما هنوز هم کاربردی بوده و تطبیق‌پذیری زیادی برای خانواده‌ها دارد.

Peugeot 2008

Peugeot 2008

Peugeot 2008

Peugeot 2008

Peugeot 2008

Peugeot 2008

dsc_8453

Peugeot 2008

Peugeot 2008

Honda HR-V

Vauxhall Mokka

رتبه‌ی دوم: واکسهال موکا X به‌روزرسانی‌های صورت گرفته در موکا مخصوصاً در داشبورد و سیستم اطلاعات سرگرمی ارزشمند بوده است. این خودرو همچنین دارای بهایی جذاب است و با تجهیزات مناسب و پیشرانه‌ای کم‌مصرف عرضه می‌شود. سواری این خودرو هنوز به پای رقبای مطرح نمی‌رسد و ظاهر و احساس کابین آن نیز در مقایسه با پژو 2008 سطح پایین به نظر می‌رسد.

Vauxhall Mokka

Vauxhall Mokka

Vauxhall Mokka

Vauxhall Mokka

Vauxhall Mokka

Vauxhall Mokka

Vauxhall Mokka

Vauxhall Mokka

Vauxhall Mokka

Vauxhall Mokka

Honda HR-V

رتبه‌ی سوم: هوندا HR-V اگر این مقایسه تنها بر مبنای کاربردی بودن صورت می‌گرفت، هوندا برنده‌ی مصاف بود. این خودرو نه‌تنها از نظر فضا برتر از بقیه است بلکه طراحی‌ای هوشمند داشته و کار خانواده‌ها را آسان‌تر می‌سازد. هرچند در تریم S این خودرو فاقد برخی تجهیزات لازم است و پیشرانه‌ی 1.6 لیتری دیزلی آن اگرچه قوی عمل می‌کند اما در عوض سروصدای زیادی نیز دارد.

Honda HR-V

Honda HR-V

Honda HR-V

Honda HR-V

Honda HR-V

Honda HR-V

Honda HR-V

Honda HR-V

Honda HR-V

Honda HR-V

دیگر گزینه‌ها با بهایی مشابه

جدید: رنو کپچر 1.5 dCi 110 Dynam. Nav
قیمت: 19785 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 1.5 لیتری 108 اسب بخاری

2018-renault-captur-3

2016 Nissan Qashqai

کپچر قرابت‌های زیادی با نیسان جوک دیگر شریک رنو دارد و از نقاط قوت این خودرو می‌توان به استایلی هوشمند و طیف وسیعی از گزینه‌های شخصی‌سازی خودرو اشاره کرد. پیشرانه‌ی دیزلی 1.5 لیتری قوی این خودرو نیز راندمان بالایی دارد. کارکرده: نیسان قشقایی 1.5 dCi Tekna قیمت: 19 هزار پوند پیشرانه: 4 سیلندر 1.5 لیتری 108 اسب بخاری با بودجه‌ی مشابه می‌توان مدل پرچم‌دار قشقایی را خرید که زیر یک سال کارکرد داشته و کیلومتر شمار آن نیز عددی زیر 15 هزار کیلومتر را نشان می‌دهد. این خودرو نه‌تنها از مدل‌های حاضر در این تست بزرگ‌تر است بلکه تجهیزات و آرامش بیشتری نیز دارد.

کپچر قرابت‌های زیادی با نیسان جوک دیگر شریک رنو دارد و از نقاط قوت این خودرو می‌توان به استایلی هوشمند و طیف وسیعی از گزینه‌های شخصی‌سازی خودرو اشاره کرد. پیشرانه‌ی دیزلی 1.5 لیتری قوی این خودرو نیز راندمان بالایی دارد. کارکرده: نیسان قشقایی 1.5 dCi Tekna قیمت: 19 هزار پوند پیشرانه: 4 سیلندر 1.5 لیتری 108 اسب بخاری با بودجه‌ی مشابه می‌توان مدل پرچم‌دار قشقایی را خرید که زیر یک سال کارکرد داشته و کیلومتر شمار آن نیز عددی زیر 15 هزار کیلومتر را نشان می‌دهد. این خودرو نه‌تنها از مدل‌های حاضر در این تست بزرگ‌تر است بلکه تجهیزات و آرامش بیشتری نیز دارد.

پژو 20081.6 HDi 120 Allure

واکسهال موکا X 1.6 CDTi 110 Design Nav

هوندا HR-V 1.6 i-DTEC S

بهای مدل تست شده (پوند)

20965 20120

20445

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

4159/1739/1556 4275/1780/1658

4294/1772/1605

پیشرانه

4 سیلندر خطی، 1560 سی‌سی 4 سیلندر خطی، 1598 سی‌سی

4 سیلندر خطی، 1597 سی‌سی

قدرت (اسب بخار)

118 108

118

گشتاور (نیوتون متر)

300 300

300

گیربکس

6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

حجم باک سوخت (لیتر)

45 53

50

ظرفیت محفظه بار (لیتر)

360/1194 356/1305

431/1456

وزن خالص (کیلوگرم)

1200 1449

1324

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت (ثانیه)

10.1 11.3

9.9

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

191 180

191

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

4.3/3.3/3.7 4.4/3.6/3.9

4.2/3.8/4

منبع: autoexpress

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *