مصاف تمام ژاپنی؛ نیسان ایکس تریل در برابر تویوتا RAV4 2017

مصاف تمام ژاپنی؛ نیسان ایکس تریل در برابر تویوتا RAV4 2017

پس از عرضه ی موفق نیسان جوک در بازار کشور، شرکت وارد کننده ی محصولات نیسان تصمیم گرفت به واردات شاسی بلند سایز متوسط این کمپانی اقدام کند، لذا طی مراسمی از نیسان ایکس تریل رونمایی شد و مقدمات فروش و عرضه ی آن انجام شد تا در آخرین ماه سال ۹۵ به دست مصرف کننده ی داخلی برسد.

مصاف تمام ژاپنی؛ نیسان ایکس تریل در برابر تویوتا RAV4 2017

اما در آن طرف گود تویوتا rav4 قرار دارد که سال هاست در بازار کشور خرید و فروش می شود و استقبال مناسبی هم از آن صورت گرفته، علی الخصوص که نسل جدید آن با رویه ی متفاوت تولید در کمپانی تویوتا و توجه بیشتر به زیبایی وارد خط تولید شده است و اخیرا فیس لیفتی هم روی آن صورت گرفته تاتوان رقابتی این کراس اوور تویوتا در برابر سایر بازیگران این سگمنت حفظ شود.

مصاف تمام ژاپنی؛ نیسان ایکس تریل در برابر تویوتا RAV4 2017

حالا این دو خودروی ژاپنی در دو کفه ی ترازو قرار گرفته اند تادر بازاری سنتی با یکدیگر رقابت کنند.

نسل سوم نیسان ایکس تریل که از سال ۲۰۱۳ روی خط تولید قرار دارد روی پلت فرم CMF سری CD رنو نیسان ساخته شده است و در سراسر جهان با توجه به رقبای قدرتمند از فروش قابل توجهی برخوردار بوده است.

با نگاهی به نمای جلوی نیسان ایکس تریل متوجه می شوید که این قسمت مشابه سایر محصولات نیسان که از جلوپنجره ای با خط کرومی V شکل برخوردار است تزئین شده است،چراغ های اصلی در دو گوشه ی جلوپنجره با دارا بودن چراغ های روشنایی در روز به روز به نظر می رسند.

مصاف تمام ژاپنی؛ نیسان ایکس تریل در برابر تویوتا RAV4 2017

نمای جانبی خودرو با دارا بودن آینه هایی آیرودینامیک که با چراغ راهنما همراه هستند زیبا به نظر می رسد،مضاف بر اینکه رینگ های ۱۸ اینچی نیز سهم بسزایی در بهتر کردن این قسمت دارند.نمای عقب خودرو نیز با کلیت خودرو سازگار است و نیسان بودن ایکس تریل را به بیننده القا می کند.

مصاف تمام ژاپنی؛ نیسان ایکس تریل در برابر تویوتا RAV4 2017

تویوتا rav4 نیز نسبت به مدل های قبلی خود از طراحی به روز و زیبایی برخوردار است، نمای جلو با خطوطی که داخل چراغ ها وجود دارد جذاب و دلرباست، جالب اینکه این خطوطعملا خارج از کاسه چراغ ها نیز امتداد یافته و به سمت لوگوی تویوتا حرکت می کند.

خطی افقی در پایین ترین قسمت سپر دیده می شود که مشابه آن در ایکس تریل هم قابل مشاهده است و وظیفه تاکید بر ارتفاع زیاد خودرو را بر عهده دارد تا بینندگان متوجه شوند که با یک کراس اوور جدی طرف هستند.

مصاف تمام ژاپنی؛ نیسان ایکس تریل در برابر تویوتا RAV4 2017

نمای جانبی خودرو با رینگ هایی زیبا و قسمت هایی که به رنگ مشکی درآمده اند تقارن زیبایی با رنگ بدنه که سفید می باشد ایجاد کرده اند،کیفیت رنگ بدنه از مواردی است که هر بیننده ای را خیره می کند و نشان می دهد تویوتا توجه زیادی به این موضوع کرده است.

مصاف تمام ژاپنی؛ نیسان ایکس تریل در برابر تویوتا RAV4 2017

به نمای عقب این خودرو می رسیم. در این قسمت نیز چیزی که مشخص است جذابیت این مدل نسبت به مدل قبل از فیس لیفت است، اما در عین حال طول زیاد چراغ های بزرگ عقب ممکن است برای همگان جذاب نباشد.

همچینن حالت آویزان و افتاده سر اگزوز تویوتا RAV4 نیز از مدل های قبلی برای این نسخه به ارث رسیده است که عملا با طراحی دقیق و حساب شده سایر خودروهای رقیب هماهنگی ندارد.

مصاف تمام ژاپنی؛ نیسان ایکس تریل در برابر تویوتا RAV4 2017

اما در مقام مقایسه ی این دو خودرو در مقوله ی نمای بیرونی چیزی که واضح و مبرهن است زیبایی و جذابیت بیشتر تویوتا rav4 می باشد، البته این نکته حائز اهمیت است که به این دلیل که نیسان ایکس تریل به تازگی در خیابان های کشور حضور پیدا کرده است، بیشتر توجه شما را جلب کند اما قطعا تویوتا از طراحی بهتری برخوردار است.

مصاف تمام ژاپنی؛ نیسان ایکس تریل در برابر تویوتا RAV4 2017

با بازکردن درهای نیسان ایکس تریل با محیطی دلباز روبرو شدیم که همه چیز در نهایت سادگی طراحی شده است، کیفیت کابین در سطح قابل قبولی قرار دارد و تلفیق رنگ مشکی، خاکستری و خیلی مختصر نقره ای در عین سادگی دلنشین است.

صفحه نمایشگر ۷ اینچی اکثر نیازهای راننده رابرآورده می سازد، تهویه مطبوع دو منطقه ای و گرم کن صندلی برای سرنشینان جلو از مواردی بود که نیسان برای رفاه راننده و سرنشین کناری تدارک دیده بود.

فرمان با دارا بودن کلیدهایی برای تنظیم سیستم صوتی، قطع و وصل تلفن همراه و کروز کنترل تلاش می کند از هرگونه حواس پرتی راننده در حین حرکت جلوگیری کند.

مصاف تمام ژاپنی؛ نیسان ایکس تریل در برابر تویوتا RAV4 2017

از نیسان ایکس تریل پیاده و سوار بر تویوتا rav4 می شویم، با باز کردن در راننده ی تویوتا متوجه شدیم نمای داخلی نسبت به ایکس تریل محدودتر به نظر می رسد.

از نظر ابعاد بدنه نیز تویوتا rav4 با طول ۴۵۷۰، عرض ۱۸۴۵ و ارتفاع ۱۶۶۱ میلی متری در مقابل طول ۴۶۴۰، عرض ۱۸۲۰ و ارتفاع ۱۷۱۵ میلی متری مشخص است که از نظر فضا سازی میتوان نیسان را برنده ی این مقایسه دانست.

مصاف تمام ژاپنی؛ نیسان ایکس تریل در برابر تویوتا RAV4 2017

با اینکه کیفیت کابین با وجود کم کارکرد بودن خودرو علی الخصوص در قسمت راننده افت شدیدی را تجربه کرده بود اما به دلیل استفاده از رنگ روشن روی صندلی ها و بخش هایی از جلو داشبورد، در نگاه نخست جذاب تر از ایکس تریل به نظر می رسید.

ارگونومی کابین در سطح قابل قبولی قرار می گیرد، البته غیر از چند دکمه ای که در قسمت پایینی داشبورد قرار دارد و دسترسی به آن ها با زحمت همراه است، غیر از موردی که ذکر شد کابین در نهایت سادگی طراحی شده و دسترسی به ادوات به راحتی امکان پذیر است.

همچنین فرمان زیباتر و خوش دست تر از نیسان ایکس تریل به نظر می رسد.

مصاف تمام ژاپنی؛ نیسان ایکس تریل در برابر تویوتا RAV4 2017

محلی برای قرار دادن لیوان در نظر گرفته شده است و ترمز دستی مکانیکی در مقابل ترمز دستی الکترونیکی نیسان ایکس تریل از مواردی است که به چشم می آید.

از آن جایی که سوار بر تویوتا بودیم، شروع حرکت را با این خودرو آغاز کردیم و پس از فشار روی پدال ترمز و فشردن دکمه ی استارت استاپ خودرو روشن می شود.

در حالت ثابت هیچگونه نفوذ صدایی در داخل کابین به گوش نمی رسد و تفاوت میان روشن و خاموش بودن پیشرانه تنها با نگاه کردن به عقربه دور سنج موتور ممکن است،گیربکس را روی حالت درایو قرار داده و با خواباندن ترمز دستی حرکت را آغاز می کنیم.

مصاف تمام ژاپنی؛ نیسان ایکس تریل در برابر تویوتا RAV4 2017

تویوتا rav4 از موتوری ۴ سیلندر با حجم موتور دقیق ۲۴۹۴ سی سی برخوردار است که حداکثر قدرت آن ۱۷۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن ۲۳۳ نیوتن متر در ۴۱۰۰ دور در دقیقه اعلام شده است.

این حجم از قدرت و گشتاور از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ ها منتقل می شود که شتاب صفر تا صدتویوتا RAV4 را در ۹٫۳ ثانیه میسر می کند، همچنین حداکثر سرعت این ژاپنی خوش استیل ۲۰۰ کیلومتر در ساعت تعیین شده است.

مصاف تمام ژاپنی؛ نیسان ایکس تریل در برابر تویوتا RAV4 2017

شتاب گیری را آغاز می کنیم، با وجود ۳ سرنشین در خودرو کشش پیشرانه نسبتا مناسب به نظر می رسد و عملکرد خوبی را از این خودرو شاهد هستیم، البته از آن جایی که گیربکس از گونه ی تیپ ترونیک می باشد می توانید آن را روی حالت دستی قرار داده و خود اقدام به تعویض دنده کنید تا بهترین عملکرد را از تویوتا rav4 شاهد باشید.

مصاف تمام ژاپنی؛ نیسان ایکس تریل در برابر تویوتا RAV4 2017

دنده ها با افزایش دور موتور با تکان هایی تعویض می شوند،آینه های جانبی دید مناسبی را از کناره های خودرو به نمایش می گذارند،عملکرد فرمان مناسب بوده و سطح مسیر را به خوبی به اطلاع راننده می رساند.اتاق به خوبی مهندسی شده و صندلی ها راحت هستند، از نظرارگونومیک نیز نمره ی بالایی را به rav4 می دهیم.

مصاف تمام ژاپنی؛ نیسان ایکس تریل در برابر تویوتا RAV4 2017

در عبور از دست اندازها و پستی بلندی های بی شمار پایتخت هرچند rav4 با خشکی همرا بود اما هیچگاه آزار دهنده احساس نشد، مضاف بر اینکه قدرت مانورپذیری و چسبندگی بالایی از خود به نمایش می گذاشت.

هماهنگی گیربکس ۶ سرعته و موتور ۲٫۵ لیتری موجب شده است تا rav4 عملکردی چابک داشته باشد و به راحتی از ایکس تریل پیشی بگیرد و لذت رانندگی بیشتری را با آن تجربه کنیم.

مصاف تمام ژاپنی؛ نیسان ایکس تریل در برابر تویوتا RAV4 2017

حال سوار بر نیسان می شویم، پشت فرمان قرار گرفته و با غیر فعال کردن ترمز دستی الکترونیکی و قرار دادن گیربکس روی حالت رانندگی حرکت را آغاز می کنیم.

جعبه دنده ی CVT که همواره نیسان از آن در محصولات تولیدی خود استفاده می کند،موجب کاهش مصرف سوخت می شود،اما از آن طرف ماجرا شتاب گیری نسبتا کندی را به نمایش می گذارد، موضوعی که در مقایسه با تویوتا rav4 بیشتر به چشم می آید.

مصاف تمام ژاپنی؛ نیسان ایکس تریل در برابر تویوتا RAV4 2017

صندلی ها راحت هستند و برای افراد با قد متوسط،مناسب و راضی کننده به نظر می رسد، در واقع فضای داخلی ایکس تریل اندکی نسبت به راو ۴ بزرگتر و راحت تر احساس می شود.

مصاف تمام ژاپنی؛ نیسان ایکس تریل در برابر تویوتا RAV4 2017

نیسان ایکس تریل از موتور ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری با حجم دقیق ۲۴۸۸ سی سی بهره می برد که قادر خواهد بود حداکثر قدرت ۱۷۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۳۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را تولید کند،دشتاب صفر تا صد این خودرو طبق اعلام کمپانی ۱۰٫۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

همان طور که از روی کاغذ هم مشخص است تویوتا rav4 شتاب گیری بهتری را از نیسان دارد و هنگام سواری با آن لذت رانندگی بیشتری را تجربه خواهید کرد.سیستم تعلیق نیسان ایکس تریل به خوبی از پس دست اندازها برمی آید و عملکرد مناسبی را از خود به نمایش می گذارد که وزین تر و نرم تر از عملکرد نسبتا اسپرت فنربندی تویوتا است.

مصاف تمام ژاپنی؛ نیسان ایکس تریل در برابر تویوتا RAV4 2017

هر دو خودرو در زمره کراس اوور های بسیار موفق در بازار جهانی و به خصوص آمریکا قرار می گیرند، راو ۴ تا حدودی اسپرت تر به نظر می رسد و از نظر مشخصاتی چون شتاب و هندلینگ عملکرد جوان پسند تری از خود نشان می دهد.

در واقع می توان گفت که تویوتا RAV4 می تواند سریعترین کراس اوور سنتی (بدون استفاده از موتور توربو) در بازار این روزهای کراس اوور های کشورمان باشد.

در مقابل نیسان ایکس تریل نرمتر و لوکس تر به نظر می رسد و می تواند نیاز های قشر متفاوتی از مخاطبان RAV4 را برآورده کند.

مصاف تمام ژاپنی؛ نیسان ایکس تریل در برابر تویوتا RAV4 2017

البته در خصوص فضای کابین و صندوق بار باید نیسان را برنده دانست،مضاف بر اینکه به گفته ی نیسان عمر قطعات کابین ۸ برابر بیشتر از حریفان است که اگر این موضوع را روی حساب تبلیغات شرکت نگذاریم،می توان عمر بیشتر قطعات نیسان را برگ برنده ای برای این مدل و در راس آن این کمپانی دانست.

هرچند در زمینه کیفیت فنی هیچ جای تردیدی در مورد کارنامه درخشان تویوتا وجود ندارد اما ایکس تریل نیز در بررسی نشریات مستقل ثابت کرده که به خوبی می تواند از دوام و قابلیت اطمینان مشهور خودروهای ژاپنی نمایندگی کند.

مصاف تمام ژاپنی؛ نیسان ایکس تریل در برابر تویوتا RAV4 2017

در نهایت تصمیم با شماست که بین تویوتا RAV4 گران قیمت و خوش نامی که در بازار این روزها بیش از ۲۶۰ میلیون تومان قیمت دارد یا نیسان ایکس تریل که با قیمت رسمی ۲۴۸ میلیون تومانی و وام ۱۰۰ میلیونی عرضه می شود،گزینه مناسب تر و منطبق بر نیاز های خود را انتخاب نمایید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *