مرسدس بنز هفدهم شد؛ نتایج جالب رده بندی کیفیت خودروهای کانسومر ریپورتس

مرسدس بنز هفدهم شد؛ نتایج جالب رده بندی کیفیت خودروهای کانسومر ریپورتس

بیش از 80 سال است که مجله آمریکایی Consumer Reports به بررسی محصولات مختلف موجود در بازار از جمله خودرو می پردازد. از آنجایی که بررسی های این مجله به دور از تعصب و جانبداری های بعضا رایج نگاشته می شود، مقالات و نتایج منتشر شده در آن از اعتبار بالایی در بین مخاطبین و مشتریان برخوردار است.

Consumer-Reports-January-2012

یکی از تحقیقاتی که این مجله معتبر انجام می دهد، Car Brands Reliability (قابلیت اعتماد برندهای خودرویی) نام دارد که در آن میزان مشکلات و تعمیرات انجام گرفته بر روی محصولات مختلف یک برند مورد ارزیابی قرار می گیرد.

هر چه این میزان در خودروهای یک برند کمتر باشد، درجه اعتمادپذیری بیشتری به آن برند اعطا می شود.

problems-cars

اخیرا این مجله با تحقیق در بین مخاطبین مجله و سایت خود، لیست با اعتمادترین برندها را منتشر کرده که حاوی نکات جالبی است. در این لیست که نسبت به ارزیابی سال قبل تغییرات زیادی در آن رخ داده، برند لکسوس با کسب امتیاز 86 از 100 در صدر قرار گرفته و عنوان با اعتمادترین برند خودرویی را به خود اختصاص داده است.

Lexus-RC_2015

کمپانی مادر لکسوس یعنی تویوتا که همواره به بی دردسر بودن معروف بوده، با کسب 78 امتیاز در جایگاه دوم ایستاده است. جایگاه سوم نیز با 75 امتیاز به برند آمریکایی بیوک اختصاص یافته که نسبت به رده بندی قبلی یک پله صعود کرده است.

آئودی که در سال های اخیر پیشرفت خوبی را تجربه کرده با یک پله تنزل و تعویض جایگاه قبلی خود با بیوک، با 71 امتیاز رده چهارم را کسب کرده و در بین آلمانی ها صدرنشین شده است. رتبه پنجم نیز با 69 امتیاز به کیا تعلق گرفته که در رده بندی قبلی در جایگاه ششم قرار داشت.

در ادامه این لیست برند ژاپنی نام آشنای ایرانیان یعنی مزدا با دو پله تنزل اکنون با امتیاز 68 در رتبه ششم قرار دارد؛ بعد از مزدا، هیوندای دیگر برند کره ای پرفروش در ایران با 66 امتیاز به رتبه هفتم دست یافته که نسبت به قبل با دو پله رشد مواجه شده است.

نگاهی گذرا به این لیست که در سه دسته خوب (More Reliable)، متوسط (Reliable) و قابلیت اعتماد کمتر (Less Reliable) طبقه بندی شده نشان می دهد که برندهای آسیایی کماکان قابلیت اعتماد بیشتری نسبت به سایر برندهای اروپایی و آمریکایی دارند؛ زیرا شش برند از هشت برند موجود در دسته خوب به این قاره پهناور تعلق دارند.

Car Brands Reliability (1)

در دسته متوسط نمایندگانی از هر سه قاره حضور دارند، اما باز هم حضور آسیایی ها در آن پررنگ است. بعد از آسیایی ها، به ترتیب اروپایی ها و آمریکایی ها بیشترین برند را در این دسته دارا هستند.

Car Brands Reliability (3)

دسته سوم که حضور در آن چندان برای برندها خوشایند نیست، بیشتر به برندهای آمریکایی تعلق دارد؛ هر چند حضور نام تسلا، ولوو و فولکس واگن در این بخش کمی غیرقابل پیش بینی و تعجب برانگیز است.

لینکلن، کادیلاک، جیپ، GMC، تسلا، داج، کرایسلر و رم برندهایی هستند که قابلیت اعتماد کمتری نسبت به رقبای خود دارند.

Car Brands Reliability (2)

نکته عجیب که رتبه بندی Consumer Reports را کمی زیر سوال می برد اینست که این مجله در بررسی تسلا مدل S امتیاز عجیب 103 از 100 را به این اتومبیل الکتریکی اعطا کرده بود!

در مقایسه با رتبه بندی سال قبل اینفینیتی بیشترین رشد را داشته و برندهای سوبارو، ولوو و فولکس واگن هم بیشتر از بقیه تنزل پیدا کرده اند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *