فرمول یک شانگهای، داغ شدن رقابت

فرمول یک شانگهای، داغ شدن رقابت

مرحله دوم مسابقات فرمول یک این فصل در پیست 5451 متری شانگهای و در 56 دور برگزار شد. لوئیس همیلتون که مسابقه را از خط نخست آغاز کرده بود با اقتدار کامل فاصله خود از رقبا را حفظ کرد.

hamilton

مکس ورشتاپن در این مسابقه با رانندگی فوق‌العاده خود توانست در دور 11 از فراری‌ها پیش افتاده و به رتبه دوم برسد. به یاد داشته باشیم که او مسابقه را از جایگاه 17 شروع کرد و این موضوع ارزش بالای کار او را بیشتر نمایان می‌سازد. دنیل ریکاردو نیز پشت سر هم‌تیمی خود قرار گرفت تا نشان دهد که خودروهای ردبول توانسته‌اند مشکلات ابتدایی فصل را برطرف کنند و دورهای سریعی در این پیست را به نام خود ثبت نمایند. با این حال این پایان ماجرا نبود.

ricciardo

vettel

chinese-grand-prix-shanghai-03

خودروهای فراری برخلاف مسابقه اول در استرالیا، این بار ابتدا در سایه ردبول قرار گرفتند. شاید این موضوع بود که باعث تحریک فتل شد تا ابتدا از کیمی رایکونن و سپس از دنیل ریکاردو در دور 23 سبقت بگیرد. سرانجام در دور 27 با قفل کردن چرخ‌های ورشتاپن، فتل توانست به آسانی از او سبقت بگیرد. بعلاوه تعویض تایرهای ورشتاپن نیز مزید بر علت شد تا رتبه او از دوم تا ششم افت کند. اما اشتباه بوتاس باعث شد تا ورشتاپن به راحتی از او سبقت گرفته و دوباره تا رتبه سوم بالا رود. رقابت درون تیمی ریکاردو و ورشتاپن در پایان مسابقه برای کسب مقام سوم در نهایت به نفع راننده جوان‌تر تمام شد. روزگار تیره تیم مک‌لارن با موتورهای هوندا نیز در این فصل همچنان ادامه دارد و هر دو خودروی این تیم در میانه مسابقه از دور خارج شدند.

sebastian-vettel

max-verstappen

safety-car

chinese-grand-prix-shanghai-01

vettel-01

chinese-grand-prix-shanghai-05

chinese-grand-prix-shanghai-04

chinese-grand-prix-shanghai-02

vettel-02

kimi-raikkonen

chinese-grand-prix-shanghai

f1 buttas

race-results

قرارگیری سه تیم مختلف مرسدس، فراری و ردبول در روی سکوها، نشان می‌دهد که باید یک فصل جذاب‌تر و با هیجان بیشتر را انتظار داشته باشیم.

driver-standings

constructor-standing

رکورد سریع‌ترین دور در این پیست همچنان متعلق به مایکل شوماخر با زمان 1:32.238 ثانیه است که در سال 2004 ثبت شد.

[دانلود ویدئو]

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *