عاقبت نبرد فولکس واگن و تویوتا؛ کمپانی متقلب آلمانی بزرگترین خودروساز جهان شد

عاقبت نبرد فولکس واگن و تویوتا؛ کمپانی متقلب آلمانی بزرگترین خودروساز جهان شد

در اکتبر سال گذشته، تحلیلگران و متخصصان پیش بینی کردند که پرفروش ترین کمپانی خودروسازی سال ۲۰۱۶ فولکس واگن شود و البته حدسشان اشتباه هم نبود و این کمپانی خودروسازی آلمانی رسما پس از ۴ سال متوالی تاج پادشاهی بزرگترین خودروساز جهان را از تویوتا ربود و به عنوان بزرگترین کمپانی فروش خودرو در ۱۲ ماه گذشته شناخته شد.

عاقبت نبرد فولکس واگن و تویوتا؛ کمپانی متقلب آلمانی بزرگترین خودروساز جهان شد

طبق گزارش Automotive News، فولکس واگن در نظر داشت تا در سال ۲۰۱۶ حداقل۱۰٫۳ میلیون خودرو، کامیون و اتوبوس (یعنی ۸٫۳ % بیشتر از سال گذشته) تولید کند. اما تویوتا با افزایش تنها ۰٫۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵، با فروش فقط ۱۰٫۲ میلیون خودرو شامل لکسوس، دایهاتسو، و هینو پسرفت کرد.

با وجود رسوایی Dieselgate (ماجرای تقلب فولکس واگن در مورد آلایندگی خودروهای دیزلی)، بازار چین به عنوان یک عامل کلیدی برای پیروزی کمپانی آلمانی به حساب می آید.

عاقبت نبرد فولکس واگن و تویوتا؛ کمپانی متقلب آلمانی بزرگترین خودروساز جهان شد

به لطف کاهش مالیاتها، VW افزایش فروش خوبی در چین داشته و ظاهرا همین فروش خوب تا حد زیادی مشکلات ناشی از دیزل گیت را جبران کرده است.

اما برای سال ۲۰۱۷ ممکن است شرایط کاملا متفاوتی در انتظار فولکس واگن و تویوتا باشد، فولکس باید بیش از ۱۰ میلیارد دلار غرامت بابت هزینه های قانونی و جرایم تقلب خود بپردازد و همین مسئله روند نوآوری و ارائه مدل های جدید این شرکت را کُند کرده است.

عاقبت نبرد فولکس واگن و تویوتا؛ کمپانی متقلب آلمانی بزرگترین خودروساز جهان شد

از آن گذشته، اظهارات رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ و اصلاحات صورت گرفته، بر روی فروش محلی این کمپانی ژاپنی تاثیر گذاشته است و ممکن است تویوتا بتواند به لطف عرضه مدل جدید کمری (پر فروش ترین سدان متوسط بازار آمریکا) و اصلاحات مد نظر ترامپ، بار دیگر فروش قابل توجهی را تجربه کرده و تاج پادشاهی خود را از آلمانی ها پس بگیرد.

عاقبت نبرد فولکس واگن و تویوتا؛ کمپانی متقلب آلمانی بزرگترین خودروساز جهان شد

در تصویر فوق نیز می توانید نتایج گوگل از بیشترین برندهای خودرویی سرچ شده در کشورهای مختلف را مشاهده کنید. نتایجی که از یک سو بیانگر محبوبیت برند های مختلف در سطح جهان است و از سوی دیگر قدرت مارکتینگ خودروسازان بزرگ و شاخص را نشان می دهد، اما شاید جالب ترین نکته این نقشه، جستجوی خودروهای بوگاتی در کشور نیجریه باشد که از طبع بلند مردمان این سرزمین خبر می دهد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *