سرمایه‌گذاری 11 میلیارد دلاری دایملر برای توسعه خودروهای الکتریکی

سرمایه‌گذاری 11 میلیارد دلاری دایملر برای توسعه خودروهای الکتریکی

از آنجایی که دایملر به آینده‌ی صنعت خودروسازی نگاه می‌کند، به تازگی اعلام کرده که تا 11 میلیارد دلار را برای توسعه‌ی خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

2016-generationeq-35

در نمایشگاه خودروی پاریس این کمپانی آلمانی از کانسپت مرسدس بنز EQ رونمایی کرد و پیش‌نمایشی از اولین عضو طیف محصولات الکتریکی خود را برجسته کرد. هم‌اکنون و در خلال مصاحبه با نشریه آلمانی Stuttgarter Zeitung، رئیس تحقیق و توسعه‌ی کمپانی توماس وبر چگونگی فرایند تولی و عرضه‌ی خودروهای الکتریکی مرسدس را شرح داده است.

Mercedes Generation EQ Concept
Mercedes Generation EQ Concept

ما می‌خواهیم تا سال 2025 تعداد 10 خودروی الکتریکی را بر پایه‌ی یک پلتفرم توسعه دهیم. برای رسیدن به چنین هدفی می‌خواهیم سرمایه‌گذاری 11 میلیارد دلاری داشته باشیم.

وبر اظهار داشته که 3 مدل از 10 مدل تولیدی به اسمارت تعلق خواهند داشت و با یک‌بار شارژ برد حرکتی 700 کیلومتری را ارائه خواهند کرد.

smart-fortwo-ev-2016

معماری جدید خودروهای یاد شده توسط مرسدس بنز توسعه یافته و به‌طور انحصاری در برند EQ استفاده خواهد شد. در سال 2019 به احتمال زیاد نسخه‌ی تولیدی کانسپت EQ عرضه خواهد شد و به عنوان رقیب تسلا مدل X و آئودی e-Tron کواتروی آینده قد علم خواهد کرد.

2016-generationeq-21

البته مرسدس تنها شرکتی نیست که برنامه‌های زیادی برای خودروهای الکتریکی دارد. فولکس‌واگن نیز در نمایشگاه خودروی پاریس جزئیات خانواده‌ی آینده‌ی خودروهای الکتریکی را اعلام کرده و این برنامه را با کانسپت I.D. شروع کرده است. این خودرو در سال 2020 رنگ واقعیت را به خود خواهد گرفت.

منبع: reuters

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *