تویوتا C-HR، به‌زودی در خیابان‌های کشور!

تویوتا C-HR، به‌زودی در خیابان‌های کشور!

تویوتا C-HR نخستین بار سال ۲۰۱۴ میلادی به‌عنوان یک مدل مفهومی در نمایشگاه پاریس رونمایی شد. دو سالِ بعد نسخه تولیدی نهایی آن با بهسازی‌های متعدد در گردهمایی ۲۰۱۶ ژنو به نمایش درآمد و همگان را از عزم جدی این خودروساز برای ورود به سگمنت کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت آگاه کرد.

Toyota C-HR 1.2 turbo

این سامورایی ریزنقش بهمن‌ماه گذشته در نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران نیز حاضر شد و نگاه بسیاری از مردم را به خود متوجه ساخت. حالا هم پس از گذشت نزدیک به چهل روز، به‌صورت رسمی در سبد محصولات ایرتویا، نماینده انحصاری کمپانی تویوتا در کشور، قرار گرفته است.

2018-toyota-c-hr-front-three-quarters-02

پیش ثبت‌نام C-HR طی روزهای پایانی اسفند ۹۵ انجام گرفت و هم‌اکنون اطلاعات کامل آن در وب‌سایت ایرتویا قابل مشاهده است. این کراس‌اوور کوچک روی پلتفرم جهانی جدید تویوتا یا همان TNGA سوار شده و ۴۳۶۰ میلی‌متر طول، ۱۷۹۵ میلی‌متر عرض، ۱۵۶۵ میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوری برابر با ۲۶۴۰ میلی‌متر دارد. از مشخصات بیرونی می‌توان رینگ‌های ۱۸ اینچی، چراغ روشنایی در روز (DRL)، آینه‌های جانبی تمام‌ برقی همرنگ با بدنه و مجهز به راهنما، چراغ جلو خودکار و سانروف را نام برد که در کنار موارد دیگری شامل برف‌پاک‌کن با تنظیمات متنوع و حسگر باران، شیشه عقب دارای گرم‌کن، تنظیم خودکار شدت و زاویه نور چراغ‌های جلو (AHB) و سامانه Follow Me Home مجموعه کاملی را برای رانندگی روزمره تشکیل می‌دهند. زیر بدنه از تعلیق مستقل مک‌فِرسون (محور جلو) و جناغی دوگانه (محور عقب) استفاده شده تا آرامش و راحتی سواری تحت هر شرایطی حفظ گردد. ترمزها نیز در عقب دیسکی ساده و در جلو از نوع دیسکی خنک ‌شونده هستند.

2017-toyota-c-hr-japan-4

برای تأمین قوای محرکه، ایرتویا دو گزینه بنزینی و هایبرید به قرار ذیل در نظر گرفته است: بنزینی: بلوک چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربو با حجم دقیق ۱۱۹۷ سی‌سی و قدرت و گشتاور به ترتیب ۱۱۵ اسب بخار (در ۵۶۰۰ دور بر دقیقه) و ۱۸۵ نیوتن‌متر (در ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه هایبرید: بلوک چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ ۱۷۹۸ سی‌سی مجهز به Dual VVT-i و قدرت و گشتاور به ترتیب ۹۷ اسب بخار (در ۵۲۰۰ دور بر دقیقه) و ۱۴۲ نیوتن‌متر (در ۳۶۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه) + موتور برقی ۶۵۰ ولتی با مجموعه باتری نیکِل-متال هیدرید (Nickel-Metal Hydride) / توان مجموع برابر با ۱۲۲ اسب بخار خروجی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده CVT یا همان مولتی‌درایو S (Multidrive S) به هر چهار چرخ (AWD) می‌رسد. همچنین وزن کلی خودرو در نسخه بنزینی برابر با ۱۴۶۰ کیلوگرم و در حالت هایبرید بین ۱۳۸۰ تا ۱۴۲۰ کیلوگرم خواهد بود.

2018-toyota-c-hr-hybrid-european-spec-interior

C-HR داخل کابین هم طراحی نوآورانه‌ای دارد. عمده عملکردها درون صفحه‌نمایش ۸ اینچی لمسی بالای داشبورد گنجانده شده و بجز کنترل‌های سامانه تهویه و غربیلک فرمان دکمه فیزیکی زیادی به چشم نمی‌خورد. تودوزی تماماً از جنس چرم و پلاستیک نرم است. صندلی‌ها به تنظیم ارتفاع و گودی کمر برقی (راننده)، گرم‌کن و تهویه (ردیف جلو) مجهز هستند و در ردیف عقب با نسبت ۴۰/۶۰ تا می‌شوند. سیستم صوتی JBL با ۹ بلندگو وظیفه پخش فایل‌های صوتی و تصویری را بر عهده داشته و انواع مختلف ورودی‌ها شامل USB، AUX، سی‌دی و رادیو را پشتیبانی می‌کند. تهویه مطبوع خودکار دوگانه (برای دو سرنشین جلو)، رهیاب، اتصالات بلوتوث، آینه مرکزی الکتروکرومیک و فرمان برقی (EPS) تلسکوپی قابل ‌تنظیم نیز دیگر تجهیزات این قسمت را تشکیل می‌دهند.

2018-toyota-c-hr-hybrid-european-spec-rear-thr-hybridee-quarter-in-motion-02

از طرفی در بحث ایمنی هم موارد قابل‌توجهی به چشم می‌خورند: ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، ۹ کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو / زانویی راننده / جانبی ردیف جلو / پرده‌ای سرنشینان جلو و عقب)، ایموبیلایزر، سامانه هشدار فشار باد لاستیک‌ها، حسگر پارک عقب و جلو، کمکی پارک هوشمند (IPA)، دوربین دید عقب، کروز کنترل هوشمند، سامانه کنترل خودکار سرعت در سرپایینی (DAC) و سربالایی (HAC)، سامانه هشدار نقاط کور اطراف خودرو، سامانه پیشگیری از برخورد با رادار موج کوتاه (PCS)، سامانه هشدار عبور و مرور و مانع در عقب (RCTA)، سامانه هشدار خروج از خط حرکت مجهز به کمکی هدایت خودرو بین خطوط، خواندن تابلوهای راهنمایی و رانندگی به کمک دوربین (RSA)، ترمز کمکی، سامانه‌ کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش خودرو در سطوح لغزنده، سامانه کنترل نوسانات تریلر (TSC) و ترمز پارک برقی.

toyota_c-hr_11

سامورایی جوان با وجود این فهرست بلندبالا حقیقتاً چیزی کم نداشته و به‌عنوان یک کراس‌اوور شهری وعده رانندگی و سواری ایمن، مطمئن و شایسته نام تویوتا را به سرنشینان می‌دهد.

Toyota-C-HR-2017-1024-0f

Toyota-C-HR-2017-1024-14

Toyota-C-HR-2017-1024-15

toyota_c-hr_04

Toyota-C-HR-2017-1024-17

Toyota-C-HR-2017-1024-18

2016-Toyota-C-HR-rear-three-quarter-02

2016-Toyota-C-HR-front-three-quarter-in-motion

2016-Toyota-C-HR-side-profile-in-motion

Toyota-C-HR-2017-1024-0e

Toyota-C-HR-2017-1024-06

Toyota C-HR 1.2 turbo

Toyota C-HR 1.2 turbo

Toyota C-HR 1.2 turbo

Toyota C-HR 1.2 turbo

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *