تویوتا پریوس جدید

تویوتا پریوس جدید

در ابتدا آنچه که توجه راننده را جلب می کند نشانگر مصرف سوخت است که تنها 4.6 لیتر در هر صد کیلومتر را به رخ می کشد. با اینحال تویوتا پریوس کم مصرفترین خودرو دنیا نیست اما این همه ویژگیهای آن نمی باشد!

Toyota Prius تویوتا پریوس

با استفاده از یک مخزن 45 لیتری بنزین 1017 کیلومتر مسافت تا پمپ بنزین بعدی در پیش پای شماست. بنابراین درجایی که قیمت سوخت بالاست، ارزش این خودرو دوچندان می شود. گرچه قیمت آن ممکن است انسان را بیاد تویوتا کمری بیاندازد اما خرید آن یک سرمایه گذاری طولانی مدت است.

طراحی خودرو کسی را میخکوب نمی کند اما بسیار هوشمندانه، ظریف و زیباست. البته اگر در نظر بگیریم که با یک اتوموبیل کامپکت و فشرده طرفیم.

Toyota Prius

این خودرو هیبریدی دارای یک موتور چهار سیلندر با چرخه اتکینسون به حجم 1.8 لیتر و توان 98 اسب بخار می باشد که همراه با یک موتور الکتریکی جمعاً 134 اسب بخار نیرو تولید می کند. با استفاده از تکنولوژی جدید، قدرت آن 24 اسب بخار از نسل پیشین قدرتمندتر است و 70 درصد نیز آلودگی آن کاهش داده شده است.

تجهیزاتی نظیر سقف خورشیدی برای سیستم تهویه، نمایشگر پیشرفته چند منظوره، هفت عدد کیسه هوا، پخش سی دی با هشت بلندگو ، ناوبری ماهواره ای، چرخهای 17 اینچی آلیاژی، دوربین، سیستم کمک پارک، تودوزی چرمی، صندلیهای برقی و غیره با پرداخت بهای آن قابل دسترس خواهند بود. بهای مدل ساده این ماشین 21000 دلار و قیمت کاملترین نمونه آن 32520 دلار می باشد.

توجه: این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *