ارائهٔ کیت بدنهٔ تبدیل ون سیتروئن جامپر به ون کلاسیک تایپ H

ارائهٔ کیت بدنهٔ تبدیل ون سیتروئن جامپر به ون کلاسیک تایپ H

سیتروئن H ون که با نام تایپ H هم شناخته می‌شود، یکی از معروف‌ترین ون‌های اروپا و حتی دنیا است که تولید آن از سال 1947 آغاز شده و تا سال 1981 ادامه داشت. این ون به همراه ون فولکس‌واگن تایپ 2 یا همان ترنسپورتر، نخستین ون‌های دنیا با استایل امروزی محسوب می‌شوند. سیتروئن تایپ H یکی از خودروهای انگشت‌شماری است که باافتخار در هر مجموعهٔ خودرویی می‌درخشد. این ون که برای چندین دهه در سراسر اروپا خدمت کرده است، هرچه بر سنش افزوده می‌شود، ارزش و جذابیت آن بالاتر می‌رود.

fc-automobili-citroen-h-van-10

ون تایپ H مدرن در کنار نسخۀ کلاسیک اصلی
ون تایپ H مدرن در کنار نسخۀ کلاسیک اصلی

همان‌طور که گفته شد، ون H سیتروئن برای اولین بار در سال 1947 معرفی شد و بنابراین در حال حاضر 70 ساله شده است. به همین مناسبت، دو طراح بنام‌های Fabrizio Caselani و David Obendorfer در شرکت ایتالیایی FC Automobili تصمیم گرفته‌اند با ارائهٔ یک کیت بدنه با طراحی رترو برای ون امروزی سیتروئن جامپر، یک ون H جدید و مدرن را برای قرن بیست و یکم خلق کنند. این بدنهٔ کلاسیک با قطعات سبک‌وزن فایبرگلاس بر اساس ون جامپر ساخته شده‌اند و بنابراین این ون درعین‌حالی که ظاهری کلاسیک دارد، از تمامی فناوری‌های مدرن و تجهیزات ایمنی امروزی برخوردار است.

type-h-70th-anniversary7

type-h-70th-anniversary4

در این بادی کیت، ارتباط با تایپ H کلاسیک اصلی کاملاً آشکار است به‌گونه‌ای که عناصر اصلی و مشخصه‌های ظاهری ون کلاسیک مانند ورق‌های موجدار بدنه و جلوپنجرهٔ برجسته در نسخهٔ مدرن ارائه شده‌اند. همچنین دو چراغ جلوی بیرون زده از بدنه هم کاملاً ون H کلاسیک را تداعی می‌کنند. ازآنجایی‌که سیتروئن تایپ H در کاربری‌های بسیار مختلفی مورداستفاده قرار می‌گرفته است، برای نسخهٔ مدرن آن نیز نمونه‌های مختلفی مانند ون استاندارد، وانت یدک‌کش، موتور هوم، ون اغذیه‌فروشی و… ارائه شده است.

type-h-70th-anniversary

fc-automobili-citroen-h-van-8

fc-automobili-citroen-h-van-9

fc-automobili-citroen-h-van-4

fc-automobili-citroen-h-van-5

به مناسبت جشن هفتادسالگی ون سیتروئن تایپ H، تنها 70 کیت بدنهٔ سیتروئن H توسط شرکت FC Automobili تولید شده و نصب آن‌هم به‌صورت دستی در ایتالیا انجام می‌گیرد. همچنین ازآنجایی‌که ون سیتروئن جامپر با قدرت‌هایی از 110 تا 160 اسب بخار تولید می‌شود، ون H مدرن مشکلی از بابت قدرت مناسب قوای محرکه نخواهد داشت زیرا موتورهای دیزلی قدیمی تایپ H اصلی تنها حدود 50 اسب بخار قدرت داشتند؛ بنابراین این تایپ H جدید فرصتی عالی برای داشتن یک خودروی قدیمی و کلاسیک با کارایی و قابلیت اطمینان یک خودروی مدرن خواهد بود. هنوز قیمت این کیت بدنه اعلام نشده است.

type-h-70th-anniversary5

type-h-70th-anniversary3

type-h-70th-anniversary2

type-h-70th-anniversary6

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *